۲۷ مهر ۱۳۹۱، ۸:۲۸
کد خبر: 80375877
T T
۰ نفر
دامپزشكي خراسان رضوي نسبت به گسترش بيماري تب برفكي هشدار داد

مشهد- دامپزشكي خراسان رضوي با صدور اطلاعيه اي نسبت به شيوع بيماري تب برفكي در بين دامها هشدار داد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دامپزشكی خراسان رضوی، در این اطلاعیه ای آمده است: با توجه به بروز چند كانون بیماری تب برفكی در منطقه تپه سلام مشهد، احتمال شیوع ویروس تب برفكی در بین دام های استان خراسان رضوی وجود دارد.

دامپزشكی خراسان رضوی از دامداران خواسته است تا ضمن رعایت قوانین و دستورالعمل‌های دامپزشكی، سرمایه دامی خود را در مقابل این بیماری خطرناك و واگیر دامی مصون نمایند.

در این اطلاعیه از دامداران خواسته شده است: تا اطلاع ثانوی از تردد و خرید و فروش دام در میادین دام، بویژه بازار دام و مناطق نزدیك به تپه سلام خودداری كنند و در غیر اینصورت نسبت به نگهداری دام‌های خریداری شده در شرایط قرنطینه و نیز مایه‌كوبی آنها علیه تب‌برفكی اقدام كنند.

دامپزشكی خراسان رضوی همچنین نقل و انتقال هر نوع دام اعم از گاو، گوسفند، بز و شتر، بدون اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشكی در داخل و خارج از استان خراسان رضوی را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام كرده است.

بر طبق این گزارش، مرگ و میر و تلفات بره ها و گوساله ها، قطع ناگهانی اشتهای دام، وقوع لنگش، كاهش تولید شیر و یا قطع ناگهانی آن و سقط جنین دامها از جمله علایم بیماری تب برفكی است، لذا دامداران در صورت مشاهده هرگونه علائم بالینی مخاطی واگیردار در گله، مراتب را در اسرع ‌وقت به نزدیك‌ترین شبكه دامپزشكی، اطلاع رسانی كنند.

/ 7487/659