۲۹ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۵۵
کد خبر: 80378578
T T
۰ نفر
جشنواره فيلم و عكس گناباد با معرفي برترينها پايان يافت

گناباد - يازدهمين جشنواره فيلم و عكس گناباد روز شنبه با معرفي برگزيدگان جشنواره به كار خود پايان داد.

دبیر جشنواره مزبور در مراسم پایانی آن گفت: در رشته عكس این جشنواره كه در سه بخش رضوی، 'شهر خوب، شهروند خوب' و آزاد برگزار شد، 'امیر رضا صباغیان' و 'جواد پرست' مقام دوم و سوم بخش رضوی را از آن خود كردند.

سید علی سده ای افزود: در بخش 'شهر خوب، شهروند خوب' نیز 'محسن دانا' سوم شد و هیات داوران هیچ عكسی را شایسته مقام اول و دوم ندانست.

وی گفت: در بخش آزاد نیز 'عبدالله علی نژاد' و 'جواد پرست' مقام های اول و دوم و 'مجید ازقندی' و 'وجیهه نخعی نژاد' به طور مشترك مقام سوم را كسب كردند.

دبیر این جشنواره با بیان این كه بخش فیلم این جشنواره در سه رشته آزاد، رضوی و آب برگزار شد افزود: در بخش آزاد، جایزه بهترین صداگذاری به 'محمد قربانی'، بهترین تصویر برداری به 'امیررضا صباغیان'، بهترین تدوین به 'محمد قربانی'، بهترین مستند به 'طیب نجفیان' و بهترین فیلمنامه به 'بهزاد برادران' و 'امیررضا صباغیان' رسید.

سده ای گفت: در بخش رضوی نیز هیات داوران هیچ اثری را شایسته جایزه بهترین كارگردانی ندانست، اما از 'مجید ازقندی'، 'امیررضا صباغیان' و 'بهزاد برادران' برای كارگردانی فیلمهای 'بی‎پایان' و 'آزادی' تجلیل كرد.

وی اظهارداشت: در بخش آب نیز جایزه بهترین فیلم به فیلم 'قطره قطره تا دریا' به كارگردانی 'بهشته مهدوی مقدم' رسید و از فیلمهای 'صدای پای آب' به كارگردانی 'هادی حیدرنیا' و 'دورها نزدیك است' ساخته 'عبدالله ‎نژاد' قدردانی شد.

او افزود: در بخش پویانمایی نیز از 'مرتضی قدبایی' برای فعالیت در این عرصه تجلیل شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد نیز در این مراسم گفت: امروز، روز مبارزه با جنگ نرم دشمنان است و هنرمندان باید در مقابل كسانی كه گمان می كنند با ساخت فیلم موهن می توانند افكار پلید خود را بر جامعه ما تحمیل كنند، با خلق آثاری دقیق و هنرمندانه بایستند و با آنان مبارزه كنند.

'علی قنبری' افزود: هنرمند باید در كشوری كه با خون هزاران شهید آبیاری شده است همه تلاش خود را در خلق آثار خلاق و بزرگ به كار گیرد.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در جهت دهی به اندیشه و افكار عمومی گفت: جهان پهناور امروز به عرصه آموزش تبدیل شده و در این میان عكس و فیلم از جمله كارآمدترین و تاثیرگذارترین رسانه های آموزشی است./2

1922 /664