۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 5212
کد خبر: 84670035
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره فیلم و عکس گناباد با معرفی آثار برتر پایان یافت

گناباد- ایرنا- نوزدهمین جشنواره فیلم و عکس گناباد که دهم اسفندماه جاری آغاز شده بود پنجشنبه شب طی مراسمی با معرفی آثار برتر به پایان رسید.

رییس انجمن سینمای جوان گناباد در این مراسم گفت: هیات داوران بخش جلوه های آب این جشنواره به دلیل ایجاد نگاه ویژه به آب و سعی در توجه مخاطب به اهمیت، حرمت و اهمیت آب در فرهنگ مردمان قدیم، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به فیلم مستند کوتاه آبریزان ساخته عباس حیدری اهدا کرد.

محمد برادران افزود: همچنین به دلیل نگاه دقیق فیلمساز و بیان موفق اهمیت آب در زمان کوتاه، جایزه نقدی و لوح سپاس فیلم شایسته تقدیر این جشنواره به فیلم کوتاه دورها نزدیک است ساخته عبدالله علی نژاد تعلق گرفت.

وی ادامه داد: در جشنواره فیلم و عکس گناباد ۴۳ قطعه عکس اثر ۱۷ هنرمند عکاس گنابادی در معرض دید عموم قرار گرفت.

رییس انجمن سینمای جوان گناباد با بیان اینکه نقد و بررسی آثار هنرمندان جوان از اهداف برگزاری این جشنواره بود گفت: در این جشنواره هنرمندان گنابادی آثار خود را در عرصه‌ای بدون رقابت و با نگاهی خاص در معرض نقد و بررسی قرار دادند. 

وی افزود: در مدت برگزاری جشنواره تعداد بسیاری فیلم کوتاه از فیلم‌های شاد و خاص منتخب جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش گذاشته شد.

برادران ادامه داد: یکی از بخش‌های متفاوت این جشنواره در مقایسه با دوره‌های گذشته آن نمایش فیلم با موضوع جلوه آب بود که از تعدادی فیلمساز برتر در این زمینه قدردانی شد.

رییس اداره آموزش همگانی روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی نیز گفت: با توجه به ظرفیت بسیار خوب هنری گناباد در زمینه فیلم کوتاه مجوز برگزاری جشنواره کشوری برای سال آینده در این شهرستان اخذ می شود.

احمدرضا شجاعی افزود: با شیوع کرونا مصرف آب در این استان افزایش یافت ولی هم اکنون در آستانه تعطیلات نوروز و خانه تکانی این مصرف باز هم سه برابر بیشتر شد لذا باید با بهره گیری از ابزارهای فرهنگی و هنری مردم را به صرفه جویی در مصرف آب ترغیب کرد.

وی ادامه داد: امسال جشنواره هایی با موضوع و محوریت آب با همکاری شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی علاوه بر گناباد در شهرستانهای تربت‌جام و تربت‌حیدریه نیز برگزار شد.

رییس اداره آموزش همگانی روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی گفت: این شرکت از فیلمنامه‌های با موضوع صرفه جویی در مصرف آب حمایت مالی می کند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha