۲۹ مهر ۱۳۹۱، ۱۴:۳۵
کد خبر: 80378894
T T
۰ نفر
رشته هاي تحصيلي دانشگاه علوم پزشكي گناباد افزايش يافت

گناباد- سرپرست دانشگاه علوم پزشكي گناباد از افزايش رشته هاي تحصيلي اين دانشگاه به 18 رشته خبر داد.

دكتر 'علیرضا مسلم' روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: با تصویب شورای گسترش، سه رشته فوریتهای پزشكی، هوشبری و اتاق عمل در مقطع كارشناسی ناپیوسته امسال به رشته های این دانشگاه افزوده شد.

وی با بیان اینكه این سه رشته جدید 86 نفر ظرفیت پذیرش دارد، افزود: هم اكنون حدود یكهزار و 400 دانشجو در مقاطع دكتری عمومی، كارشناسی ارشد ، كارشناسی و كاردانی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی گناباد با بیان اینكه 67 درصد این افراد را دانشجویان دختر و 33 درصد را دانشجویان پسر تشكیل می دهند گفت: از دو سال قبل برای اولین بار در این دانشگاه، در مقطع تحصیلات تكمیلی دانشجو پذیرش شد و در این مدت تعداد دانشجویان تحصیلات تكمیلی این دانشگاه هشت برابرشده است.

دكتر مسلم افزود: هم اینك 57 دانشجو در مقطع كارشناسی ارشد رشته های آموزش پرستاری، پرستاری مراقبتهای ویژه و آموزش بهداشت و ارتقای سلامت در این دانشگاه تحصیل می كنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی گناباد از پیگیری برای دریافت مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دكترا دررشته پرستاری و كارشناسی ارشد بهداشت محیط ، مامایی و آمار زیستی خبر داد و ابراز امیدواری كرد با افزوده شدن این رشته ها شاهد رشد شاخصهای پژوهش و تحقیقات علمی در این دانشگاه باشیم.

دكتر مسلم با بیان اینكه تا كنون دو هزار و 448 دانشجو از این دانشگاه دانش آموخته شده اند ، افزود: در این مدت، 452 دانش آموخته مقطع كاردانی در مقطع كارشناسی و 65 نفر از دانش آموختگان كارشناسی این دانشگاه در مقطع كارشناسی ارشد دیگر دانشگاههای كشور پذیرفته شده اند.

1922/659