۳۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۳:۳۱
کد خبر: 80380288
T T
۰ نفر
مديرعامل بنياد تعاون زندانيان:هدف اين بنياد اشتغال زايي زندانيان است

سنندج - مديرعامل بنياد تعاون و حرفه آموزي و صنايع زندانيان كشور گفت: هدف اصلي اين بنياد، توليد ثروت، حرفه آموزي و اشتغال زايي زندانيان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'رحیم مطهرنژاد' روز یكشنبه پس از دیدار از مجموعه زندان مركزی سنندج در نشستی با دست اندركاران بنیاد تعاون كردستان افزود: انتقال تجربه و بهره گیری از توانمندی یكدیگر راه را برای پیشرفت و توسعه برنامه های این بنیاد فراهم می كند.

وی گفت: بنیاد تعاون، حرفه آموزی و صنایع دستی زندانیان كشور با 65 سال سابقه یكی از قدیمی ترین بنیادهاست اما هنوز نتوانسته به اهداف و افق تعریف شده دست یابد.

وی اظهار كرد: با نگاه جدیدی كه در بنیاد تعاون در راستای تولید ثروت، حرفه آموزی و اشتغال زایی حاكم شده ، می توان آینده را روشن و توسعه برنامه ها را در خصوص تقویت بنیه اقتصادی خانواده زندانیان و زندانیان مشاهده كرد.

وی با بر شمردن اینكه ریشه یابی و بررسی نقاط قوت و ضعف در هر مجموعه می تواند مسیر پیشرفت و تعالی را هموار سازد گفت: باید با برنامه ریزی منسجم و همت مضاعف سعی شود بنیاد تعاون و حرفه آموزی و صنایع دستی زندانیان به عنوان یك بنگاه موفق اقتصادی همواره بعنوان حامی و پشتیبان زندانیان و خانوده آنان باشد.

مطهر نژاد با بیان اینكه ریشه بسیاری از مشكلات جامعه اقتصادی است،افزود: همه مسوولان باید خود را در برابر جامعه بویژه زندانیان، برای ایجاد اشتغال مسوول بدانند تا شاهد كاهش چشمگیرجمعیت زندانیان باشیم.

وی گفت:مسوولان قضایی بویژه قضات با استفاده از جایگزین حبس ، و تلاش برای كاهش عنوان های مجرمانه می توانند نقش بسزایی در این زمینه ایفا كنند.

مطهرنژاد افزود:از موانع مهم در مسیر اشتغال زندانیان، نوع نگرش جامعه به زندانیان است كه باید با برنامه ریزی و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها این نگاه ها تغییر یابد.

مدیركل زندان های كردستان نیز در این نشست گفت: بازدید ها و نشست های این چنینی می تواند نقش موثری در توسعه برنامه های حرفه آموزی، اشتغال زایی و تولید ثروت داشته باشد.

'اسد الله گرجی زاده' با بیان این كه بیش از 20رشته آموزش در زندان های كردستان فعال است، افزود: سالیانه بیش از دو هزار گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای صادر و به مددجویان اعطا می شود.

وی گفت: بیش از 80 درصد از مددجویان زندان های كردستان،در برنامه های آموزش دینی و علوم قرآنی، با اشتیاق حضور پیدا می كنند.

وی افزود: نتایج این كلاس ها نیز منجر به برنگشتن مجدد مددجویان و قرار گرفتن آنان در مسیر درست زندگی شده است.ك/2

570/533/ 640
۰ نفر