97 اكيپ دامپزشكي در آذربايجان غربي كار بازرسي و نظارت بر قرباني ها را بر عهده دارند

اروميه - مديركل دامپزشكي اذربايجان غربي گفت: در روز عيد قربان 97 اكيپ ثابت و سيار دامپزشكي در استان بر ذبح شرعي و سلامت لاشه دامهاي قرباني نظارت خواهند داشت.

شهرام دیلمقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 157 نفر نیروی فنی اعم از دامپزشك ، بازرس گوشت و ناظر ذبح شرعی در قالب 30 اكیپ ثابت و 67 اكیپ سیار درسطح استان آماده پذیرش دامهای نذری و قربانی جهت نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی در روز عید قربان هستند.

وی اظهار كرد: این اقدام در راستای حفظ سلامت مصرف كنندگان گوشت قربانی و تأمین بهداشت عمومی، توسط اداره كل دامپزشكی با همكاری استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها، امامان جمعه و جماعات انجام میشود.

دیلمقانی اظهار كرد: با توجه به اینكه در روز عید قربان عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به كشتار و فروش دام های مشكوك در میادین و چهارراه های بزرگ شهر تحت عنوان دام قربانی و نذری می كنند توصیه می شود مردم دامهای قربانی خود را در كشتارگاه دامی شهرستان و یا در محل های تعیین شده از طرف شهرداریها و مشاوره با مامورین دامپزشكی تهیه و ذبح كنند.

مدیركل دامپزشكی آذربایجان غربی گفت: اكیپ های سیار كنترل بهداشتی شبكه های دامپزشكی با عوامل كشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراكز عرضه مجاز و قصابی ها در روز عید قربان برخورد قانونی خواهندكرد.

وی اظهار كرد: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام های قربانی مستقر در اداره كل دامپزشكی آذربایجان غربی در روز عید قربان از ساعت هفت صبح تا 13 بعد از ظهر آماده ارائه راهنمائی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان است.

7125/583