۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۵۴
کد خبر: 80388934
T T
۰ نفر
دومين جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر در بابلسر برگزار مي شود

ساري- معاون توانبخشي اداره كل بهزيستي مازندران گفت : دومين جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر بيستم و پنجم دي امسال در بابلسر برگزار مي شود.

دكتر ' محمد آرام ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : این جشنواره در سه بخش صحنه ای ، خیابانی و كودكان با شركت گروه های نمایشی از استان های گیلان ، مازندران ، سمنان ، گلستان و خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

ایجاد امكانات و فرصتهای مناسب جهت ارائه تواناییهای معلولین

وی ، گسترش آموزش تئاتر به افراد دارای معلولیت ، ایجاد حس رقابت سالم بین گروه های نمایشی ، ارتقای دانش هنری و حس همكاری اجتماعی ، تشویق به آفرینش هنری و افزایش همكاری میان هنرمندان تئاتر و معلولان علاقمند به هنر نمایش ، ارتقای سطح آگاهی آحاد جامعه همسو با برقراری فرصت های یكسان برای معلولان و بسترسازی برای رشد كمی و كیفی تئاتر معلولان را از اهداف برگزاری دومین جشنواره برشمرد.

آرام از انتشار فراخوان شركت در این جشنواره در جامعه هدف معلولان و مدارس استثنایی استان های شركت كننده خبر داد و گفت : تا كنون 64 نمایش برای دبیرخانه جشنواره واقع در محل اداره كل بهزیستی مازندران در ساری ارسال شد.

آرام ، استقرار دبیرخانه جشنواره تئاتر معلولان در مازندران را دایمی توصیف كرد و از تمامی گروه های نمایشی جامعه هدف معلولان خواست تا در این جشنواره با قدرت شركت كنند.

معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی مازندران گفت : گروه های برتر شركت كننده در دومین جشنواره به جشنواره ملی در تهران راه خواهند یافت.

وی از همكاری انجمن تئاتر و اداره كل فرهنگ و ارشاد سالامی مازندران به خاطر همكاری در برگزاری این جشنواره قدردانی كرد و افزود : در حاشیه این جشنواره كارگاه های نقد و بررسی تئاتر نیز برگزار می شود.

آرام گفت : با برگزاری اینگونه جشنواره ها ، توانمندی های معلولان در اجرای تئاتر برای افكاری عمومی تبیین خواهد شد.

هم اكنون 130 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی مازندرن قرار دارند و پنج هزار و 800 دانش آموز استثنایی هم در مدارس این استان در حال تحصیل هستند.ك/3

2585/1654