۷ آبان ۱۳۹۱، ۸:۴۵
کد خبر: 80389569
T T
۰ نفر
دبيرمجمع نمايندگان گيلان بر توسعه دانشگاه آزاد فومن و شفت تاكيد كرد

فومن- دبير مجمع نمايندگان استان گيلان در همايش دانشجويان جديدالورود دانشگاه آزاد اسلامي واحد فومن و شفت بر توسعه اين واحد دانشگاهي تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'ناصر عاشوری' عصر روز شنبه در این همایش اظهار كرد: فضای عمرانی فعلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت با حضور بیش از سه هزار دانشجو نامناسب است كه امیدواریم با كمك و همكاری همه دست اندركاران فضایی در شان برای این دانشگاه بزرگ فراهم آید.

نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی از مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان خواست تا با حمایت از نیروهای جوان و متخصص و با روحیه بسیجی برای اعتلای هرچه بیشتز فضای عملی و فرهنگی دانشگاه ها در این استان مستعد تلاش كنند.

عاشوری در ادامه گفت: همانگونه كه امام خمینی (ره) بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی فرمودند؛ 'دانشگاه مبدا همه تحولات است' و این مهم باید نگاه كلان برنامه ریزان دانشگاهی باشد.

وی افزود: جامعه ای كه دارای نیروی انسانی متخصص و متعهد باشد و بتواند نخبه پروری و با تحقیق و پژوهش برنامه ریزی كند جامعه پیشرو و موفق محسوب می شود.

وی اضافه كرد: نیروهای متخصص و متعهد در دانشگاه ها تربیت می یابند و منشا بسیاری از تحولات اساسی در جهت توسعه و پیشرفت جامعه می شوند.

وی با بیان اینكه هیچ تردیدی نیست كه دانشگاه موتور پیشرفت كشور است، بیا ن داشت: حضور نیروهای متعهد و جوان در عرصه های مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی با اهتمام ویژه رییس این دانشگاه در ایران اسلامی منشا خیر و بركات فراوان خواهد بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت نیز در ادامه این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و دانشگاهیان شهید،گفت: دانشگاه آزاد اسلامی كه از منظر حضرت امام خمینی(ره) یك پیشنهاد بسیار خوب محسوب می شود كه خواستار زیاد شدن فعالیت ها و توسعه این دانشگاه شده اند، امروز با حضور مدیریت جدید دانشگاه بر توسعه این دانشگاه و گسترش فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی(ص) تاكید دارد.

'مجتبی ملكی چوبری' افزود: مدیران و مجموعه همكاران دانشگاه آزاد اسلامی باید در دستان خود پرچم پرافتخار فرهنگی دینی و توجه به مسائل اعتقادی دانشگاهیان را به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: تربیت و تهذیب در كنار علم و دانش موجب سعادتمندی و رونق جامعه می شود.

وی با بیان اینكه بافت جمعیتی شهرستان های فومن و شفت با دارا بودن عالمان بزرگی همچون آیت الله بهجت فومنی دارای فرهنگی غنی و اسلامی است،گفت: در مسیر توسعه مسائل فرهنگی و اسلامی و توجه به مسائل ارزشی و اعتقادی برنامه ریزی های مدونی در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان ها صورت خواهد گرفت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت، افزایش درجه واحد از كوچك به متوسط، احداث یك ساختمان آموزشی در شان برای دانشجویان و اساتید، تصویب رشته های تاثیرگذار و مورد نیاز جامعه با توجه به موقعیت جغرافیای و ظرفیت های شهرستان، افزایش درآمدها و ایجاد منابع مالی جدید، استقرار و انجام برنامه های فرهنگی و برگزاری كلاس های آموزشی در شهرستان شفت با توجه به مطالبات به حق مردم در این شهرستان و نیز توجه ویژه به مسایل فرهنگ دینی را از مهمترین برنامه های واحد فومن و شفت عنوان كرد.

وی یادآور شد: در واحد دانشگاهی فومن و شفت با حضور 30 عضو هیات علمی و با استقرار 24 رشته در مقاطع كاردانی و كارشناسی حدود سه هزار دانشجو مشغول به تحصیل علم و دانش هستند.

وی اظهار كرد: وجود دانشگاه آزاد اسلامی از جهات مختلف فرهنگی،پژوهشی در كنار تعلیم و تربیت برای شهرستانهای فومن وشفت بسیار مفید بوده است و حضور در این محیط دانشگاهی مایه افتخار و سرافرازی دست اندركاران این دانشگاه است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت با تبریك آغاز سال تحصیلی جدید به دانشجویان جدیدالورود این واحد دانشگاهی،گفت: دانشگاهیان میهن اسلامی مان،با وظیفه تولید علم و آگاهی در طول تاریخ همیشه اثرگذار بوده و هم اكنون در دهه چهارم انقلاب شكوهمند اسلامی ایران نوید آینده ای روشن را برای توسعه و تعالی ایران اسلامی می دهند.

به گزارش ایرنا، در همایش دانشجویان جدید الورود دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت بیش از 300 دانشجوی جدید همراه با خانواده هایشان شركت داشتند.

فومن در 25 كیلومتری غرب مركز استان گیلان قرار دارد.ك/2

7294/ 603