تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی گیلان به مهارت محوری دنبال می‌شود

رشت - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه، گفت: تحول در فضای آموزشی نخستین موضوع سند تعالی دانشگاه است که بر این اساس تغییر از رویکرد آموزش حافظه محور به مهارت محور دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی ملکی چوبری عصر روز چهارشنبه در نشست خبری، افزود : سند تحول و تعالی دانشگاه مبتنی بر اسناد بالادستی است و در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند و برنامه پنج ساله در دانشگاه آزاد اسلامی تا سال ۱۴۰۵ تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در سند تحول و تعالی دانشگاه پنج جهش مبتنی بر برنامه و ماموریت تعیین شده که تحول در فضای آموزشی نخستین مورد سند تعالی دانشگاه است، افزود: جهش در حوزه پژوهش با رویکرد حل مساله، حرکت از سمت درآمدهای شهریه به سمت درآمدهای غیر شهریه،حرکت از ناکارآمدی فرهنگی به سمت کارآمدی فرهنگی و جهش در توسعه کیفی دانشگاه از دیگر بخش های جهش‌های دانشگاه آزاد است.

ملکی چوبری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا مطرح است، ادامه داد: این دانشگاه در چهار دهه انقلاب به عنوان شجره طیبه در نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال فعالیت است.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به اجرای منویات مقام معظم رهبری و دغدغه رهبری شامل ارتقای علمی، حفظ کیان دانشگاه و گسترش فضای انقلابی در آن توجه و جدیت لازم را دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به تحصیل ۴۰ هزار دانشجو در ۱۴ واحد دانشگاهی این دانشگاه، گفت: ۴۰ درصد بار آموزش عالی استان بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی بیان کرد: واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از کیفیت نسبی مناسبی برخوردارند از این رو ادغام و تجمیع واحدهای دانشگاهی مطرح نیست و به دنبال توسعه کیفی آنها هستیم.

ملکی چوبری در ادامه با تشریح ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در بخش‌های مختلف، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ۷۰۰ عضو هیات علمی و نخبگانی دارد، ۳۰ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه جزء یک و ۲ درصد دانشمندان برتر جهان هستند.

خبرنگاران سمبل صداقت و جسارت هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در ادامه این نشست خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار و قدردانی از خبرنگاران، گفت: حضور خبرنگاران در میدان جنگ نرم و صحنه‌های میدان جنگ آنان را به سمبل صداقت و جسارت در جامعه تبدیل کرده‌ است.

وی با اشاره به سوره قلم (ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ) اظهار داشت: صحبت از خبرنگار، سخن از تاثیر قلم و نشان دهنده جایگاه والای آن و نویسندگی در فرهنگ اسلامی است.

ملکی چوبری با بیان اینکه خبرنگاران به عنوان چشم بینا و گوش شنوای جامعه به دنبال اطلاع‌سانی و شفافیت هستند، اضافه کرد: تکریم و ارتباط با خبرنگاران باید به عنوان فرهنگ عمومی در دانشگاه تبدیل شود.

وی بیان کرد: خبرنگاران رسالت سنگینی بر عهده دارند که ما به این رسالت دشوار آنان ادای احترام کرده و قدردان همه خبرنگاران فعال در عرصه اطلاع‌رسانی هستیم.

در پایان خبرنگاران فعال در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان تجلیل شدند.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha