۷ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۲۶
کد خبر: 80390090
T T
۰ نفر

اروميه - استاد حوزه هاي علميه آذربايجان غربي با گراميداشت هشتم آبانماه سالگرد شهادت شهيد محمد حسين فهميده و روز نوجوان گفت : شهيد فهميده نمونه بارز عشق و ايثار بود و بي شك مي توان گفت پيروزي ايران در هشت سال دفاع مقدس حاصل رشادت چنين قهرماناني است .

حجت الاسلام محمد خلیل پور روز یكشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارایرنا افزود : شهید فهمیده ، یكی از هزاران دانش آموز بسیجی كشور است كه با نثار خون خود، برطراوت و سرخی خون شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی افزود.

وی اظهار كرد : او با سرمایه عظمیی از فهم و درك انقلابی و اسلامی به دنبال طوفان حوادث انقلاب، وارد جنگ شد و با وجود سن كم ، خود را به خونین شهر قهرمان رسانید و با اقدامی آگاهانه و شجاعانه ، نام خود را در دفتر شهیدان زنده تاریخ ثبت كرد.

حجت الاسلام خلیل پور ادامه داد : این دانش آموز رزمنده بسیجی، با ایمان و بینش عمیق و استوار خود در جنگ با دشمن پیش قدم و با میل به شهادت ، درس شجاعت ، فداكاری و مقاومت را به همه بسیجیان و امت حزب الله آموخت.

وی افزود : امام بزرگوارمان از این نوجوان 13 ساله به عنوان رهبر یاد فرمود و بدین گونه نام و یاد او، منشا حماسه های بزرگی شده و تحول عظیمی در شیوه های دفاع مقدس و نبرد رزمندگان اسلام ایجاد كرد و راه پیروزی و سرافرازی را یكی پس از دیگری، هموار ساخت.

استاد حوزه های علمیه استان خاطرنشان كرد : امروز شهید فهمیده به حق الگوی شایسته ای برای دانش آموزان بسیجی ، جوانان و نوجوانان كشور می باشد و یاد آوری این حماسه می تواند یادآور دوران دفاع مقدس و ارزش های والای آن زمان باشد.

وی ادامه داد : مقام معظم رهبری ، شهید فهمیده را یك نوجوان نمونه، استثنایي و پرورش ‌یافته در آب و هواي تحول یك ملت توصیف كردند.

شهید محمدحسین فهمیده در سال 1346 در قم متولد شد و در محیطی مذهبی و خانواده‌ای متدین پرورش یافت، این شهید بزرگوار در آستانه انقلاب به واسطه حوادث آن دوران، روح وی نیز مانند میلیون‌ها جوان و نوجوان ایرانی، دچار تحولات عظیمی شد و شیفته حضرت امام گردید.

شهید فهمیده نوجوانی شجاع، فعال، كوشا و خوش برخورد بود و به مطالعه علاقه زیادی داشت،با وجود آنكه به سن تكلیف نرسیده بود، نماز می‌خواند و همچنین برای والدین خود احترام خاصی قائل بود

8135/583