۱۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۵۰
کد خبر: 80399719
T T
۰ نفر
سه نسل زنان نقاش ايران در گالري پرديس ملت

تهران- گالري پرديس ملت، عصر جمعه -نوزدهم آبان ماه- نمايشگاهي از سه نسل زنان نقاش ايران را رونمايي مي كند كه تلاش مي‌كند جلوه هايي از توانمنديها و نيز تحولات زيبايي شناختي اين طيف هنري را به تماشا گذارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'نگاهی دیگر' عنوان نمایشگاه سه نسل زنان نقاش ایران است كه به یاد زنده یاد 'منصوره حسینی' در گالری پردیس ملت به روی دیوار می رود.

'فرناز محمدی ' مدیر گالری پردیس ملت نمایشگاه گردانی این نمایشگاه را بر عهده دارد.

قریب به یكصد اثر از 47 نقاش زن ایران در 'نگاهی دیگر' به یاد و نام زنده یاد منصوره حسینی گردهم آمده كه در این میان آنها هم چهره هنرمندان جوان و هنرمندان پیشگام و پیشكسوت دیده می‌شود.

در 'نگاهی دیگر' از هر یك از 47 نقاش زن، دو تا چند اثر به تماشا درآمده اند تا امكان رصد زاویه نگاه و نیز نوع كار هنرمند تا حدودی فراهم آید.

فرح ابوالقاسم، شیرین اتحادیه، سمیرااسكندرفر، فرح اصولی، پروانه اعتمادی، ثمیلا امیر ابراهیمی، نازگل انصاری نیا، معصومه بختیاری، لادن بروجردی، گیلدا بریمان، نیكو ترخانی، سارا جعفری، شهلا حبیبی، منصوره حسینی، شهلا حسینی، ایران درودی، لیلی رشیدی ، آزاده رزاق دوست، شهناز زهتاب زاده، پری یوش گنجی، فریده لاشایی، معصومه مظفری، شهره مهران، سحر مسلمیان، ركسانا منوچهری، گیزلا وارگا سینایی، بیتا وكیلی والهام یزدانیان از جمله این هنرمندان هستند.



***نقاشی ها و مجسمه های 'عربعلی شروه' در صبا

موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، در نمایشگاهی كه در نگارخانه خیال برگزار می كند، دستاوردهای سال های فعالیت هنری 'عربعلی شروه' در قالب های متنوعی از رنگ روغن روی بوم، نقاشی روی چوب، طراحی با مركب، مداد و پاستل، نقاشی روی كاشی و حجم به نمایش می گذارد.

آثار ارائه شده شامل حدود 100 اثر است كه عمدتا مضامینی چون طبیعت، منظره نگاری، روایت قطعه های شاهنامه و نیز آثار انتزاعی و آبستره این هنرمند را در بر می گیرد.

این نمایشگاه با همكاری موسسه صبا، خانواده مرحوم شروه، انجمن دوستداران شروه، انجمن هنرمندان مجسمه ساز و دو هفته نامه تندیس سه شنبه 16 آبان، ساعت 16 گشایش خواهد یافت.

این نمایشگاه تا 9 آذر همه روزه بجز ایام تعطیل، از ساعت 10 تا 19، میزبان عموم بازدیدكنندگان خواهد بود.



***كارگاه آموزی 'چسب زخم' در گالری پردیس ملت برگزار شد

'كارگاه آموزشی هنر نقاشی علی ذاكری با عنوان 'چسب زخم' روز گذشته جمعه 12 آبان ماه از ساعت 10 تا 17 در گالری پردیس ملت برگزار شد.

این كارگاه آموزشی در ادامه برنامه های معاونت هنری سازمان با موضوع بچه های ارسباران و با هدف حمایت از كودكان زلزله زده آذربایجان برپا شد.

تعدادی از كودكان 7 تا 12 سال به سرپرستی علی ذاكری بر روی بوم های 50 در 50 سانتیمتر با موضوعات آزاد به خلق اثر پرداختند و 3 اثر مشترك با علی ذاكری در ابعاد 100 در 150 سانتیمتر را ترسیم كردند.

در این رویداد هنرمندانی هم چون، بهنام كامرانی، كیوان عسگری، فرشید شفیعی، ستاره حسینی، عطیه بزرگ سهرابی و مریم فریدونی حضور داشتند.



***آثار ناصر آراسته در نگارخانه آراسته

علاقمندان به هنرهای تجسمی می توانند آخرین آثار ناصر آراسته را در گالری آراسته مشاهده كنند.

در این نمایشگاه تعداد 28 اثر از آثار این هنرمند نقاش از جمله تابلوهای معروف وی با عنوان های پیروزی، اقاقی ها وطواف به معرض نمایش گذاشته شده است.

آثار ناصر آراسته در نمایشگاه های بسیاری به تماشا گذاشته كه از میان آن ها نمایشگاه بین المللی مكزیك ( 1374)، دوسالانه تهران (1377) ونمایشگاه نقاشی تخصصی – صادراتی استادان(1378) است. آثار وی نیز در نمایشگاه های گروهی وانفرادی بسیاری به نمایش در آمده است.

یادآوری می شود علاقه مندان در خصوص بازدید از این نمایشگاه می توانند تا 2 آذرماه همه روزه از ساعت 10 تا 21 در نگارخانه آراسته عرضه شده است.این نمایشگاه 13 آبان ماه آغاز به كار كرده است.

فراهنگ1**9173**1588
۰ نفر