۱۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۳:۲۰
کد خبر: 80399823
T T
۰ نفر
خزعلي: علامه اميني چهار هزار صفحه درباره غدير در چهار ماه نوشت

تهران- عضو مجلس خبرگان رهبري ضمن بيان خاطراتي از ارتباط خود با نويسنده كتاب الغدير گفت: علامه اميني در مدت چهار ماه تحقيق در كتابخانه هاي هندوستان چهار هزار صفحه مطلب درباره غدير نوشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آیت الله 'ابوالقاسم خزعلی' دبیركل بنیاد بین المللی غدیر امروز -یكشنبه- در كنگره غدیر كه در دانشگاه تهران برگزار می شود، به مجاهدت ها و تلاش های علامه امینی برای تالیف كتاب 'الغدیر' اشاره كرد و گفت: مرحوم امینی روزانه 16 ساعت در هوای گرم هندوستان مطالعه و تحقیق می كرد و در مدت چهار ماه تلاش كرد تا حقانیت غدیررا از منابع مختلف استخراج كرده و اثبات كند.

وی با بیان برخی از دیدارها و گفت و گوهای خود با علامه امینی، افزود: هرزمان كه به نجف اشرف می روم،هدفم زیارت دو نفر یعنی امیرالمومنین(ع) و علامه امینی است.

خزعلی گفت: از قرن چهارم هجری به بعد بعضی از منابع و اسناد روایی درباره غدیرخم تحریف شد وعلامه امینی تلاش كرد تا نسخه های پیش از قرن چهارم را استخراج و حقیقت را بیان كند.

وی با اشاره به تجلیل مقام معظم رهبری از علامه امینی و كتاب 'الغدیر'گفت: اگرچه این كتاب در 11 جلد و به زبان عربی تالیف شده است،اما همه می توانند كتاب 'روزغدیر چیست؟' را بخوانند.

به گفته آیت الله خزغلی،این كتاب یكی از 10 جلد كتابی است كه از سوی انتشارات مسجد مقدس جمكران به چاپ رسیده و در هر جلد یكی از مسائل غدیر و امامت حضرت علی(ع) به زبان ساده بیان شده است.

كنگره ملی غدیر به منظور بزرگداشت علامه ˈشیخ عبدالحسین امینیˈ امروز -یكشنبه - در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

این كنگره با مشاركت بنیاد بین المللی غدیر و 22 دانشگاه و مركز علمی كشور، در یكصد و دهمین سالروز تولد علامه امینی همزمان با آخرین روز دهه امامت و ولایت كه به عنوان روز ˈولایت و حكومت اسلامیˈ نامگذاری شده،برپا شده است.

فراهنگ3**9173**1003**1588
۰ نفر