تاکنون هیچ‌کسی کتاب الغدیر علامه امینی را نقد نکرده است

مراغه - ایرنا- مولف کتاب «غدیر، پیام آسمانی» با بیان اینکه بیش از ۵۵ سال از تالیف کتاب گران‌سنگ الغدیر توسط علامه امینی می‌گذرد، بیان کرد: تاکنون فرد یا گروهی از نویسندگان و محققان پیدا نشده که به این کتاب نقد نوشته باشد.

حجت‌الاسلام «علی رشیدی کهلان» روز دوشنبه و همزمان با سالروز رحلت علامه امینی به خبرنگار ایرنا افزود: کتاب الغدیر ۲۰ جلد است و علامه امینی حدود ۴۰ سال برای تالیف این کتاب زحمت کشدند و به کشورهای مختلفی چون هند، مصر و لبنان سفر کردند.

به گفته وی علامه امینی ۱۰ هزار جلد کتاب را به صورت کامل مطالعه کرده و به طور مکرر به ۱۰۰ هزار جلد کتاب دیگر مراجعه کرده بودند تا بتوانند کتاب الغدیر را به یادگار بگذارند.

وی با بیان اینکه نسخه‌های قبل از قرن چهارم را مطالعه کرده و مظلومیت حضرت علی ( ع) را بیان کرده‌اند، افزود: علامه امینی در گرمای طاقت‌فرسای هند روزانه حدود ۱۷ ساعت برای تالیف کتاب الغدیر در کتابخانه مستقر می‌شدند و به گرما نیز توجهی نداشتند.

حجت‌الاسلام رشیدی ادامه داد: قبر شریف علامه امینی در نجف قرار دارد و آیت‌الله خوئی با آن عظمتش به شاگردانش می‌فرمودند که هرکس به زیارت علامه امینی برد، ثواب آن از درس خواند بیشتر است.

وی همچنین به علامه آذربایجان شامل علامه‌ها طباطبایی، جعفری و امینی اشاره کرد و افزود: هر سه این علامه‌ها از مفاخر آذربایجان هستند.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام «رشیدی» در میان مخاطبانش به خلاصه‌نویسی و گزیده‌نویسی شهرت دارد و یکی از آثار وی با عنوان «غدیر، پیام آسمانی» گلچینی از نکته‌های ناب در مورد غدیرخم است.

پیام این کتاب ۱۳۰ صفحه‌ای برای مردم به ویژه جوانان، عظمت ولایت امیرالمومنین (ع) و در استمرار آن ولایت فقیه است و علاوه بر آن به برخی از شبهه‌ها نیز از منابع مادر پاسخ داده شده است.

کتاب «غدیر پیام آسمانی» گوشه‌ای از اطلاعات آماری در خطبه غدیر را هم جمع‌بندی کرده که بر اساس آن نام «علی» ۴۰ بار، «امام» ۱۳ بار، «ولی» ۱۰ بار و امیرالمومنین ۱۰ بار در خطبه غدیر تکرار شده است.

در صفحه ۷۱ این کتاب به پنج سئوال رایج درباره غدیر از جمله اینکه «آیا قرآن پشتیبان عقیده غدیر است؟» و « علت کنار گذاشتن حضرت علی (ع) از حکومت چه بود؟» پاسخ داده شده است.

همچنین در صفحه ۱۱۶ این کتاب حدیث غدیر بزرگترین حجت و مستند شیعه امامیه بر ولایت مطلقه علی (ع) عنوان شده که به استنداد همین حدیث است که خلافت را موهبتی الهی می‌توان شمرد نه مقامی که مردم انتخاب می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha