۱۵ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۵۰
کد خبر: 80400909
T T
۰ نفر
شمار كشته‌هاي تصادفات درون‌ شهري در كردستان 42 درصد كاهش يافت

سنندج - رييس پليس راهور استان كردستان از كاهش 42.5 درصدي تصادفات درون‌ شهري در شش ماه نخست سال‌جاري در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ سید عارف قادرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین مدت نیز تصادفات منجر به جرح 10 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال‌ قبل كاهش یافته است.

وی گفت: ارتقای سطح فرهنگ ترافیكی، اصلاح هندسی، همراهی رسانه‌ها، توازن شكل‌های مرتبط با ترافیك و توجه ویژه به مدارس و مشاركت جدی مردم از مهم‌ترین عوامل كاهش تصادفات در استان است.

وی افزود: در همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیك كه 15 مهرماه جاری در تهران برگزار شد، استان كردستان در زمینه كارهای فرهنگ ترافیك به عنوان نمونه كشوری انتخاب شد.

قادرزاده بر تلاش بیش از پیش در راستای تقویت فرهنگ ترافیك در سطح استان تاكید كرد و گفت: باید به گونه‌ای تلاش كنیم كه در سال‌های آینده در تمامی ابعاد ترافیكی در همایش‌های ملی مقام نخست را به دست آوریم.

وی تاكید كرد: در راستای فرهنگ‌سازی ترافیك و كاهش بار ترافیكی در شهر سنندج به عنوان مركز استان با توجه به بافت قدیمی آن نیازمند انجام كارهای اساسی هستیم.

رییس پلیس راهور كردستان افزود: ایجاد دستگاه پارك‌سوار، اجرای طرح خطوط ویژه عبور وسایل نقلیه خودرو در معابر مركزی و ایجاد محدوده طرح ترافیك از مهم‌ترین نیازهایی است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی نصب تجهیزات لازم به منظور رصد ترافیك و ساماندهی دست‌فروشان از دیگر اقداماتی است كه می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سطح ترافیك و كاهش تصادفات در معابر درون‌شهری در مركز استان داشته باشد.

وی گفت: بحث ترافیك و ارتقای فرهنگ آن باید با هماهنگی و تعامل تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله راهنمایی و رانندگی، شهرداری‌ و دیگر ادارات عضو شورای فرهنگ ترافیك استان مورد توجه قرار گیرد.

قادرزاده با اشاره به استقرار دوربین‌های ثبت تخلفات در 10 نقطه شهر سنندج، افزود: طرح‌های ساماندهی معابر، یكطرفه كردن معابر شهر سنندج و محدودیت‌ها برای برخی از وسایل نقلیه در آینده نزدیك در شورای ترافیك استان مطرح خواهد شد.

وی در ادامه از صدور 11 هزار گواهینامه جدید در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تا كنون 11هزار گواهینامه جدید اعم از گواهینامه «ب یك» و «ب دو»، گواهینامه پ، تراكتور و موتورسیكلت برای متقاضیان صادر شده است.

رییس پلیس راهور كردستان به وجود مراكز تعویض پلاك در شهرستان‌های مختلف استان اشاره كرد و افزود: در حال حاضر مراكز تعویض پلاك در شهرستان‌های دیواندره، دهگلان و سروآباد فعال و در مركز استان نیز توسط چهار پیمانكار انجام می‌شود.ك/3

7348/533