۱۸ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۳۰
کد خبر: 80406148
T T
۰ نفر
رووساي اتاق هاي بازرگاني،شرايط اقتصادي كشور را بررسي كردند

اصفهان- رووساي اتاق هاي بازرگاني و صنايع و معادن سراسر كشور در نشستي با استاندار اصفهان به تشريح مشكلات اقتصادي كشور و نقش بخش خصوصي در حل اين مسائل پرداختند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در این جلسه با تاكید بر ضرورت همفكری و افزایش تعامل بخش خصوصی و دولتی گفت: برای حل سریع تر و موثرتر برخی مسائل اقتصادی و تولیدی باید اختیارات استانی مسوولان افزایش یابد.

'محمد نهاوندیان' اضافه كرد: رویكرد همبستگی بین دو بخش مذكور و واگذاری برخی مسائل به بازوی توانمند و باتجربه بخش خصوصی، كارگشای بسیاری از مشكلات خواهد بود.

رییس اتاق بازرگانی تهران نیز در این جلسه گفت: ظرفیت های بالقوه كشور از قبیل منابع و نیروی انسانی توان مقابله در برابر تحریم ها را به ایران می دهد.

'یحیی آل اسحاق' تاكید كرد: در استان های كشور افراد توانمندی فعالیت می كنند كه می توانند به صورت منطقه ای به حل مسائل كمك كنند.

'پدرام سلطانی' نایب رییس اتاق بازرگانی ایران نیز در این جلسه اظهار كرد: تحریم های خارجی به ایران این فرصت را می دهد كه به جای استفاده از ثروت ملی نفت به دنبال منابع غیرنفتی باشد.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان نیز گفت: اتاق های بازرگانی در كشور باید همكار سه قوه باشند و راه حل هایی را كه تجربه كرده اند و یا به نظرشان می رسد در اختیار بخش دولتی قرار دهند.

'خسرو كسائیان' افزود: بخش خصوصی در قالب اتاق های بازرگانی باتوجه به تجربه های عملیاتی كه در زمینه صادرات، واردات و تولید دارد می تواند با تعامل روزافزون با مسئولان دولتی راهكارهای برون رفت از تحریم های خارجی را پیشنهاد دهد.

'رسول رنجبران' یكی ازاعضای اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت:ما نیازمند راه اندازی شورای جنگ اقتصادی علیه تحریم ها هستیم و با استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل باید همدلی را بین بخش های مختلف توسعه دهیم.

استاندار اصفهان نیز در جمع بندی این جلسه اظهار كرد: اگر در گذشته، بخش دولتی نگاهی بازدارنده به بخش خصوصی داشت در سال های اخیر چرخش مثبتی نشان داده و فرهنگ سازی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

'علیرضا ذاكر اصفهانی' افزود: ما اینك بخش خصوصی را به عنوان همكار خود معرفی می كنیم و می كوشیم اطلاعات و مطالبات این بخش را به اجرا درآوریم.

استاندار اصفهان اضافه كرد: بخش خصوصی بیش از ما درگیر مسائل اقتصادی است، در نتیجه مشكلات را بهتر درك می كند و چالش ها و نقاط آسیب و قوت را می شناسند.

وی گفت: تحریم در شرایط حاضر برای ما فرصت است كه با تدبیر می توان این تهدیدها را به فرصت تبدیل كرد.

پ/7143/1042