آل اسحاق: تقاضایی برای حضور در لیست‌های انتخاباتی اتاق بازرگانی نداشتم

تهران- ایرنا- رئیس پیشین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: اگر انتخابات اتاق بازرگانی به درستی برگزار شود و محوریت آن برپایه همدلی و دوری از تفرقه و اختلاف استوار باشد می‌تواند با نقش موثری بر بهبود فضای اقتصادی کشور همراه شود.

«یحیی آل اسحاق» امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به انتخابات اتاق بازگانی که طی چند روز آینده برگزار می‌شود، اشاره کرد و افزود: امیدواریم انتخابات امسال با درک شرایط خاص کشور، وجود ضرورت همدلی و هماهنگی و ایجاد اعتماد بین مسوولین به گونه‌ای برگزار شود و افرادی انتخاب شوند که بتوانند از شرایط و فرصت تهدید موجود در کشور بهترین استفاده را برای حل مشکلات کشور، بخش خصوصی، زمینه سازی برای فعالیت‌های اقتصادی و مقابله با تهدیدها داشته باشند.

وی اظهار داشت: به طور قطع اتاق بازرگانی با توجه به سوابق و توانایی‌هایی که دارد در صورت ایجاد فضای اعتماد و زمینه‌سازی لازم برای بهبود فضای اقتصادی، می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند، به شرط آنکه افرادی که به اعضای اتاق بازرگانی انتخاب می‌شوند شرایط و اقتضائات حاکم را درک کنند و به جای تفرقه تکیه بر نارسایی‌های داخلی دست به دست هم دهند تا شرایط را بهبود ببخشند.

آل اسحاق خاطرنشان کرد: اکنون شرایط برای اختلافات و تفرقه وجود ندارد و باید با همدلی و زمینه‌سازی اعتماد این مشکلات را برطرف کنیم تا ضمن فعالیت بخش خصوصی، مشکلات کشور برطرف شود.

رئیس پیشین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اظهار داشت: اگر این انتخابات به درستی برگزار شود و محوریت آن برپایه همدلی و دوری از تفرقه و اختلاف استوار باشد می‌تواند با نقش موثری بر اقتصاد کشور همراه شود.

وی درباره حضور در لیست‌های انتخاباتی هم گفت: بنده اکنون در انتخابات شرکت کرده‌ام و اسم بنده را در تعدادی از این لیست‌ها قرار داده‌اند. ضمن این که برای انتخابات اتاق از هیچ تشکل و گروهی تقاضا نکردم نام اینجانب را در لیست خود قرار دهد یا از لیست خود حذف نماید.

وی افزود: اتاق‌های بازرگانی با توجه به ظرفیت و تجربه و توانایی‌های خود می‌توانند با دوری از تفرقه و با هماهنگی نقش لازم را داشته باشند. به نظرم رسید اینجانب هم در این رابطه وظیفه‌ای دارم که باید به آن عمل نمایم. لذا برای انتخابات اتاق اعلام حضور کردم و لیکن از هیچ تشکل و گروهی تقاضا نکردم که نام اینجانب را در لیست خود قرار دهد یا از لیست خود حذف نماید. تعدادی از تشکل‌ها نام اینجانب را با تشخیص خود در لیست خود قرار داده یا تغییر دادند که مربوط به خودشان است. آنچه به نظرم امروز ضروری است و باید در اولویت قرار گیرد مصالح کشور و زمینه‌سازی اعتماد وایجاد فضای لازم برای فعالیت‌های بخش خصوصی و بالا بردن توان تولید و اقتصاد کشور و مقابله با تهدیدهایی است که برای کشور ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha