۲۳ آبان ۱۳۹۱، ۲۰:۳۲
کد خبر: 80413896
T T
۰ نفر
بيش از 500 نفر از مداحان شهرستان سيرجان آموزش هاي لازم را فرا گرفتند

مسوول كانون مداحان سيرجان گفت: بيش از 500 نفر از مداحان اين شهرستان در همايش مداحان شهرستانهاي بافت، شهربابك، ارزوئيه، بردسير، بم و سيرجان كه در حسينيه حضرت ابوالفضل (ع) سيرجان برگزار شد، آموزش هاي لازم را فرا گرفتند.

به گزارش ایرنا، سید 'ابراهیم علوی' روز سه شنبه در همایش هیات های مذهبی افزود: هزار و 412 مداح و نوحه خوان در شهرستان سیرجان عضو این كانون هستند و پالایش اشعار مداحی، صحت مطالب مداحان و رعایت اصول مجالس عزاداری از اهداف تشكیل كانون مداحان سیرجان است.

وی ادامه داد: مجمع نغمه سرایان آل محمد (ص) ویژه مداحان برادر و مجمع فدك الزهرا (س) ویژه مداحان خواهر است كه نظارت بر امور مداحان را بر عهده دارد.

علوی در خصوص مسكن مداحان زیر پوشش این كانون نیز بیان كرد: 104 واحد مسكونی در قالب تعاونی مسكن مهر به واجدان شرایط واگذار شد.

امام جمعه سیرجان، هم در این همایش حفظ ارزشهای اسلامی را در راستای توجه به ائمه اطهار (ع) عنوان كرد و گفت: دین اسلام و شعائر مذهبی با مجالس روضه و امامان (ع) حفظ شده و تهاجم فرهنگی دشمن برای از بین بردن ریشه اعتقادی مردم بویژه جوانان و جدایی از امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام 'سید محمود حسینی' افزود: مداحان در مجالس باید درس دینداری و پیروی از ائمه اطهار را یاد دهند و با روش صحیح جوانان را به دین جذب كنند.

وی نهضت های اسلامی در جهان و انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از فرهنگ شهادت و ایثار حضرت امام حسین (ع) در صحرای كربلا دانست و افزود: قیام كربلا تا زنده است بدخواهان اسلام و مكتب تشیع نمی توانند به مقاصد شوم خود كه همانا نابودی مكتب ماست برسند لذا امروز هم كه یاد و خاطره شهدا در جامعه نهادینه شده و نظام اسلامی مقتدر است به خاطر پیروی از مكتب امام حسین (ع) و قیام كربلاست.

وی اصول صحیح مداحی، صداقت در گفتار و عمل، توجه به ارزش های دینی و عمل به آنان را از وظایف اصلی یك ذاكر و مداح اهل بیت (ع) عنوان كرد و مطالعه در زندگانی ائمه اطهار (ع) و آگاهی را سرلوحه كار مداحان دانست.ك/2

7435/8154/2624