۲۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۵۱
کد خبر: 80417653
T T
۰ نفر
آيت الله دري نجف آبادي: سرنوشت غزه دغدغه اصلي جهان اسلام است

اراك- نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك گفت: سرنوشت غزه دغدغه اصلي جهان اسلام و موضوع اصلي مسلمانان است.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'قربانعلی دری نجف آبادی' در خطبه های نماز جمعه افزود: استكبار جهانی و رژیم غاصب اسرائیل جنایت های ضد انسانی را در كشورهایی چون میانمار، بحرین، پاكستان، افغانستان، سوریه، عراق و فلسطین به اوج رسانده اند.

وی تاكید كرد: فلسطین و قدس شریف برای امت مسلمان امری مقدس و قابل اهمیت است اما اسرائیل غاصب با چراغ سبز آمریكا حمله های ددمنشانه خود را علیه مردم مظلوم این كشور تشدید كرده است.

امام جمعه اراك تصریح كرد: با جنایت های بی شمار و نسل كشی انسان های مظلوم در كشورهای مسلمان، چهره مدعیان دروغین دموكراسی و حقوق بشر بیشتر برای افكار عمومی دنیا فاش شد.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح كرد: اسرائیل غاصب از مقاومت ملت های مسلمان در وحشت است و باید دشمنان بدانند عاشقان امام حسین (ع) از مرگ هراسی ندارند.

وی اظهار كرد: تجربه تاریخی نشان می دهد كه مذاكره، دیپلماسی و گفتمان سیاسی برای پایان دادن به جنایت های ضد انسانی رژیم جعلی اسرائیل غاصب بی نتیجه است و تنها باید از طریق لوله تفنگ و قدرت مقاومت و فداكاری وارد میدان شد.

نماینده ولی فقیه در استان مركزی خاطر نشان كرد: خیبر شكنی در زمینه مبارزه با اسرائیل غاصب باید تكرار شود تا این غده سرطانی از دنیا محو شده و از بین برود.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه ها بیان كرد: امروز شعارها ی اردوگاه امام حسین (ع) زنده و بالنده است و انقلاب اسلامی از نتایج مهم آن است.

وی اضافه كرد: نپذیرفتن ظلم و مبارزه با ظالم از شعارهای اصلی قیام امام حسین (ع) در نهضت كربلا است.

امام جمعه اراك یادآور شد: هیات های مذهبی، مداحان، واعظان و نویسندگان اجازه ورود بدعت ها و خرافات به آیین های سوگواری و عزاداری امام حسین (ع) را ندهند.

آیت الله دری نجف آبادی بیان كرد: دفاع از ولایت و وفاداری به ارزش ها، پیام دانشگاه با عظمت امام حسین (ع) به همه مسلمانان و پیروان آن حضرت است كه این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی، در بخش دیگری از خطبه ها با یادآوری فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در نشست اعضای اندیشه های راهبردی الگوی پیشرفت ایرانی و اسلامی گفت: ماهیت آزادی در اسلام با غرب بسیار متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در استان مركزی از همه اندیشمندان، اساتید حوزه و دانشگاه، طلبه ها و دانشجویان خواست تا در این زمینه دیدگاه های خود را به صورت علمی بیان كنند.

وی ادامه داد: مقوله آزادی با بی بندباری تفاوت های اساسی و اصولی دارد كه باید این موضوع برای نسل جوان تبیین شود.ك/2

517/559