۲۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۷:۵۰
کد خبر: 80417947
T T
۰ نفر
آتش نشاني زنجان در اعزام و حضور در واحد توليدي روي قصورو تعللي نداشت

زنجان - مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري زنجان گفت: آتش نشاني زنجان در اعزام آتش نشانان و حضور در محل حادثه آتش سوزي 'واحد توليدي روي' واقع در شهرك صنعتي روي ، تعلل نداشت.

حمید توكلی، روزجمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: ماموران آتش نشانی پس از اطلاع از وقوع حادثه بلافاصله عازم ماموریت شده و در كمتر از 10 دقیقه در محل آتش سوزی حاضر و نسبت به اطفا حریق اقدام نمودند.

وی اظهاركرد: وقوع این آتش سوزی راس ساعت 19 و 28 دقیقه و 25 ثانیه به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی زنجان اعلام و ماموران این سازمان بر حسب وظیفه ذاتی در سریعترین زمان ممكن در محل حادثه حاضر شدند.

توكلی فاصله نزدیكترین ایستگاه این سازمان به محل حادثه را 10 كیلومتر عنوان كرد و افزود: در ابتدا سه مامور آتش نشان با یك دستگاه خودرو سنگین اطفا حریق به محل اعزام و جهت مهار حریق وارد عمل شدند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان، گفت: با توجه به احساس نیاز آتش نشانان حاضر در صحنه آتش سوزی به تجهیزات اطفایی و امدادی، این سازمان نسبت به اعزام دو دستگاه خودرو سنگین به همراه پنج آتش نشان دیگر اقدام كرد.

توكلی افزود: 'محمدمهدی عسگری' معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان دراین حادثه فرماندهی عملیات اطفا حریق و هدایت نیروهای امدادی آتش نشانی را عهده دار بود و آتش نشانان حاضر در محل حادثه به منظور جلوگیری از خسارت مالی بیشتر، بسیار آگاهانه و كارشناسانه عمل كردند.

وی گفت: رخداد این حادثه در انبار نگهداری مواد اولیه شركت تولیدی روی گذاران زنجان بود كه به علت عدم رعایت اصول ایمنی در نحوه انبارداری موجبات وقوع حریق را فراهم كرده است.

توكلی تصریح كرد: این درحالی است كه آتش نشانان حاضر در محل حادثه با غرق در آب كردن مواد اولیه می توانستند حریق را در كمتر از هفت دقیقه به طور كامل اطفا كنند كه بنا به صلاحدید مدیرعامل شركت، عملیات به صورت مقطعی متوقف شد تا بلكه بتوانند مواد اولیه را به مكان دیگری منتقل كنند.

وی به زمان حریق در این شركت تولیدی اشاره كرد و یادآور شد: این حادثه از نخستین ساعات شب دوشنبه در شهرك صنعتی تخصصی روی زنجان واقع در محور زنجان- بیجار، رخ داده بود.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: ایجاد ایستگاه آتش نشانی و اورژانس در اساسنامه شهرك های صنعتی روی در سرلوحه برنامه های اینگونه شهرك ها می باشد كه متاسفانه تا به امروز این مهم محقق نشده است.

توكلی افزود: اگر شهرك صنعتی روی زنجان از ایستگاه آتش نشانی برخوردار بود مطمئنا خسارت ناشی از حادثه آتش سوزی در شركت تولیدی روی گذاران به حداقل می رسید و آتش نشانان این سازمان نیز مجبور به طی مسافت 10 كیلومتری نمی شدند.

597/522