۲۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۱۶
کد خبر: 80421835
T T
۰ نفر
مردم ايران با تكيه بر مكتب امام حسين(ع) در مقابل دشمنان ايستاده اند

عجبشير، مراغه - رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد عجبشير گفت: مردم ايران با تكيه بر مكتب امام حسين(ع) و نهضت عاشورا در مقابل دشمنان ايستاده اند.

'سهراب یزدانی'، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تبیین برنامه های این دانشگاه در ماه محرم افزود: تمام شیعیان با جان و وجود خود در ایام محرم برای سید و سالار شهیدان به صورت خودجوش عزاداری می‌كنند كه این مساله نشات گرفته از عشق و شور حسینی در میان آن هاست.

وی ادامه داد: همه ما باید در پاسداری از نهضت امام حسین(ع) و در نهادینه كردن امر به معروف و نهی از منكر در جامعه مجدانه و پرشور تلاش كنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجبشیر با تاكید بر بهره‌گیری از سخنرانی و تبیین ارزش‌های عاشورا در محافل عزاداری ادامه داد: محرم و صفر فرصت مغتنمی است تا روحانیان از حضور جوانان و نوجوانان نهایت استفاده را برده و اهداف مقدس امام حسین(ع) و فلسفه قیام كربلا را برای آن ها بیان كنند.

یزدانی، اظهار كرد: تهاجم فرهنگی، تخریب مذهب و تشیع بویژه در بین جوانان، رواج تفكرات، باورها و الگوهای جهان غرب در جامعه اسلامی و ایجاد حس بدبینی و بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌های اصیل ایرانی از برنامه های دشمنان علیه انقلاب است.

وی گفت: نسل جوان بویژه دانشجویان باید در برابر هجمه‌های پوشالی و جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب هوشیار و آماده باشند.

یزدانی افزود: قرایت زیارت عاشورا در نمازخانه دانشگاه، آیین سینه زنی، برگزاری سخنرانی های متنوع به مناسبت ایام محرم، اجرای تعزیه حضرت علی اكبر(ع) در محوطه دانشگاه، برپایی ایستگاه صلواتی و نمایشگاه محرم از مهم ترین برنامه های فرهنگی این دانشگاه است.

7485/590/645/587