۲ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۲۶
کد خبر: 80427075
T T
۰ نفر

ضرورت تجميع عزاداري هاي شهركرد

۲ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۲۶
کد خبر: 80427075
ضرورت تجميع عزاداري هاي شهركرد

شهركرد- سالها بود كه آيين هاي عزاداري در مركز چهارمحال وبختياري به صورت پراكنده در خيابان هاي مختلف شهركرد برگزار مي شد.

روزهای تاسوعا و عاشورا كه می شد،دسته های عزاداری در دو یا سه نقطه شهركرد به حركت در می آمدند و پس از دور زدن میدان ها به سمت مساجد محل مبدا خود باز می گشتند.

در این دو روز حزن انگیز،عزاداران حسینی در شهركرد یا در میدان امامزاده،یا چهارراه بازار و یا فلكه دوازده محرم(فلكه آبی)

تجمع می كردند و مردم برای حضور در این آیین ها، باید به گونه ای برنامه ریزی می كردند،كه بتوانند حداقل در یكی از این محل ها حضور برسانند.

پراكندگی دسته های عزاداری باعث می شد كه شكوه آیین عزاداری ها به چشم نیاید در حالی كه در هر مسجد حدود یك هزار نفر به عزاداری می پرداختند.

اما در سال جاری با توصیه های نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهركرد،هیات های عزاداری تصمیم گرفتند،كه این آیین ها را به صورت اجتماع بزرگ برگزار كنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهركرد بارها در سخنرانی ها خود بر تجمیع ایین های عزاداری در مركز استان تاكید كرد.

حجت الاسلام 'محمد علی نكونام ' افزود:تجمع هیات های عزاداری باعث می شود تمامی مردم از بركات عزاداری سید و سالار شهیدان بهره مند شوند.

مدیركل تبلغیات اسلامی چهارمحال وبختیاری نیز از فراهمك شدن زمینه اجتماع آیین های عزاداری در این استان از محرم امسال خبر داد.

'رحمت الله اروجی ' روز پنجشنبه در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی افزود:همزمان با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اجتماع بزرگ عاشورایی در چهارمحال و

بختیاری برگزار می شود.

مدیركل تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری گفت:25 اجتماع بزرگ عاشورایی در سطح چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈرحمت الله اروجی ˈ روز سه شنبه افزود:وجود هماهنگی و انسجام در اجرای برنامه های عزاداری محرم نیازمند همكاری هیات های مذهبی است.

وی تصریح كرد: حضور فعال و هماهنگ هیات های مذهبی برای معرفی و بیان مستندات و نقل صحیح مسائل تاریخی در خصوص واقعه عاشورا، از مهمترین راهكارهای كاهش خرافه و آسیب های عزاداری ایام محرم است.

اروجی ،بر ضرورت حضور هرچه بیشتر مردم در این اجتماع تاكید كرد و گفت:هدف اصلی از برگزاری این اجتماعات، مشاركت و حضور همه مردم در عزاداری حضرت سید الشهدا علیه السلام است.

وی تصریح كرد:بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در روز تاسوعا از ساعت 9 تا 11 صبح در مقابل حرم امامزادگان حلیمه و حكیمه خاتون شهركرد با حضور هیات های مذهبی برگزار می شود.

اروجی یادآور شد: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری اجتماع عزاداران حسینی علاوه بر مراكز شهرستان ها در 18 شهر و روستای چهارمحال و بختیاری همزمان با تاسوعا و عاشوای محرم الحرام انجام شده است.

به گزارش ایرنا،همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی هیات های مذهبی در این استان به برگزاری ایین های عزاداری می پردازند.

از محمود رییسی

7359