۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۱۲
کد خبر: 80431544
T T
۰ نفر
مرحله استاني جشنواره بين المللي قصه گويي در مشهد برگزار مي شود

مشهد - دبير استاني جشنواره قصه گويي خراسان رضوي از برگزاري مرحله استاني شانزدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي در اواخر آذر ماه جاري در مشهد خبر داد.

فهیمه سلجوقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره بین المللی قصه گویی با هدف گسترش فرهنگ قصه گویی، توانمند سازی مربیان از طریق ارتقای دانش قصه گویی، تولید متون مناسب قصه گویی برای كودكان و نوجوانان و تبادل تجربه میان قصه گویان برگزار می شود.

وی افزود: محورهای قصه گویی جشنواره امسال شامل قهرمانان ایران، متون كهن و موضوع آزاد است كه در راستای اهداف تربیتی و پرورش فكر حول محور های دینی، تربیتی، آموزه های اخلاقی و هویت ملی برگزار می شود.

كارشناس امور فرهنگی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: امسال جشنواره قصه گویی در دو بخش قصه گویی حضوری و قصه گویی صوتی برگزار می شود كه در هر دو بخش هم مربیان كانون و هم داوطلبان آزاد می توانند شركت كنند.

وی افزود: هم اكنون 58 شركت كننده از این استان در بخش حضوری این جشنواره ثبت نام نموده اند كه حدود 30 درصد آنان از بخش آزاد و 70 درصد از همكاران این كانون می باشند.

دبیر جشنواره قصه گویی خراسان رضوی گفت: 60 درصد شركت كنندگان در بخش موضوع آزاد، 17 درصد در بخش قهرمانان و پهلوانان ایرانی و 23 درصد در بخش بازنویسی متون كهن اعلام آمادگی كرده اند.

وی اظهارداشت: مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در روزهای 28 و 29 آذر ماه در مشهد برگزار می شود و برگزیدگان استان در مرحله منطقه ای در دی ماه امسال با برگزیدگان استان های خراسان شمالی، مازندران، گلستان، سمنان و تهران به رقابت می پردازند.

سلجوقی گفت: مرحله بین المللی شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی نیز اسفند ماه امسال برگزار می شود./3

7496 /664