شتاب بخشي به آغاز عمليات اجرايي هاب پتروشيمي چابهار ضروري است

چابهار – مديرعامل منطقه آزاد تجاري صنعتي چابهار با اشاره به تاكيدات رهبر معظم انقلاب و نظر مساعد مديران ارشد كشور و شركت صنايع پتروشيمي ايران، خواستار شتاب بخشيدن عمليات اجرايي احداث پتروشيمي چابهار به عنوان سومين هاب پتروشيمي كشور شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'شهباز یزدانی' روز چهارشنبه در نشست هیات منتخب عالی رتبه شركت صنایع پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار افزود: اهمیت سرمایه گذاری و افزایش سرعت توسعه در شهرستان چابهار در راستای بهبود وضعیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان و كشور به حدی است كه رهبر معظم انقلاب این موضوع را دو روز پیش نیز در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی مجددا خاطر نشان كردند.

رییس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار به بخشی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرمانده و مسوولان نیروی دریایی ارتش كه سواحل گسترده جمهوری اسلامی و بویژه ساحل دریای عمان و عقبه ی آن در منطقه مُكران را ثروت عظیم ملی توصیف كردند، اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تصریح كردند ' اگر دولت و سایر مسوولان با نگاه راهبردی به مناطق دریایی، به كمك بیایند، این منطقه ی عظیم و مهم می تواند توانایی های زیادی را برای جمهوری اسلامی بوجود آورد.'

به گفته وی از سال 89 تلاش گسترده‌ای توسط استانداری سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد انجام شد و مدیرعامل صنایع پتروشیمی كشور و مدیران زیرمجموعه در برنامه های مختلف ، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان چابهار را بررسی و تایید كردند، چابهار مكان و موقعیت مناسبی برای ایجاد صنایع پتروشیمی است.

یزدانی افزود : با پیگیری‌هایی كه انجام شد، در دور سوم سفر هیئت دولت احداث مجتمع صنایع پتروشیمی به تصویب نهایی رسید و چابهار به عنوان قطب سوم پتروشیمی كشور نامگذاری شد.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار ، اظهار امیدواری كرد: با احداث صنایع پتروشیمی، توسعه شرق كشور با جهش خوبی همراه شود و مردم فهیم استان سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق ایران از مزیت های اقتصادی و توسعه ای آن برخوردار شوند.

گفتنی است در این دیدار مقرر شد نشست دیگری در هفته آینده برای نهایی شدن نتابج و گزارش ها برای تصویب در هیات مدیره شركت صنایع پتروشیمی ایران برگزار شود.

گفتنی است ، شركت ملی صنایع پتروشیمی ایران در حال تدوین و اجرای برنامه ای است كه با ایجاد منطقه ای مشابه عسلویه با حدود 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری در چابهار راه اندازی كند.

اكنون دو هاب (قطب) برای توسعه صنایع پتروشیمی در بندر ماهشهر و عسلویه ایجاد شده است كه 10 طرح پتروشیمیایی با ظرفیت هفت میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در حال ساخت است و بر اساس برنامه قرار است سومین هاب پتروشیمی كشور در منطقه آزاد چابهار راه اندازی شود. ك/2

س.ت1744/ 653