۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۵۳
کد خبر: 80434579
T T
۰ نفر

حمايت از نظام دليل شهادت شهداي كردستان بود

۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۵۳
کد خبر: 80434579
حمايت از نظام دليل شهادت شهداي كردستان بود

سنندج - نماينده ولي فقيه در كردستان گفت: حمايت از نظام اسلامي يكي از مهمترين دلايل شهادت مردان و زنان كرد از سوي ضد انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی روز پنجشنبه در آیین كنگره ملی زنان شهیده كشور یادواره شهیده ناهید فاتحی كرجو در سنندج افزود:

مردم مسلمان و ولایت مدار كرد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل جانبداری از نظام جمهوری اسلامی، مدام از سوی گروهك های ضد انقلاب مورد اذیت و آزار قرار می گرفتند و بسیاری از آنان نیز زیر شكنجه ایادی استكبار به درجه رفیع شهادت رسیدند.

به گفته وی مردم كردستان هیچگاه در دفاع از اسلام، انقلاب و رهبری كم نگذاشتند و با عشق و علاقه وافر از اسلام و آرمان های امام (ره) و نظام جمهوری اسلامی دفاع كرده اند.

وی در ادامه به نقش موثر زنان شهیده در دوران جنگ تحمیلی اشاره كرد و اظهار كرد: زنان مسلمان و ولایت مدار هم دوش با مردان در صحنه های مختلف انقلاب و جنگ حضور داشتند و با صلابت از كیان ایران اسلامی دفاع كردند و امروز به عنوان الگو و اسوه زنان مسلمان جهان مطرح هستند.

وی از شهیده ناهید فاتحی كرجو به عنوان نماد و اسوه ولایت مداری نام برد و گفت: استقامت و صبر این شهیده الگوی بسیار خوبی برای تمام زنان دنیا است.

نماینده ولی فقیه در منطقه كردستان در ادامه گفت: خداوند متعال به پاداش صبر و استقامت این شهیده والا مقام، عزت فراوانی به وی عطا كرده و درجه والایی به وی داده است.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی، اطاعت از اولی الامر را دلیل اصلی به شهادت رساندن شهید ناهید فاتحی كرجو دانست و گفت: این شهیده بزرگوار اگرچه تنها 16 سال سن داشت اما با بصیرت و بینش بالا از اسلام، انقلاب و امام (ره) دفاع كرد و به همین دلیل از سوی ضد انقلاب به شهادت رسید.

وی از این شهیده به عنوان الگوی بسیار مناسبی برای دختران و زنان مسلمان نام برد و افزود: پیروی از راه و منش این شهیده بزرگوار موجب سعادت دنیوی و اخروی زنان و دختران مسلمان می شود.ك/3

7346/533