رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي خواستار وحدت جهان اسلام شد

آنكارا - ' محمد باقر خرمشاد' رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي امروز - دوشنبه - در ديدار با 'محمد گورمز' رييس سازمان ديانت تركيه بر لزوم وحدت مسلمانان جهان تاكيد كرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار كه در محل سازمان دیانت تركیه برگزار شد با تاكید بر اینكه جهان اسلام در انتظار تفكرات جدید از سوی ایران و تركیه هست، گفت:دو كشور ایران و تركیه باید به این مساله توجه كنند و افكار مشتركی را در اختیار جهان اسلام قرار دهند.

خرمشاد افزود:جهان اسلام در انتظار پاسخ ما در زمینه مذاهب مختلف است و مردم كشورهای اسلامی می كوشند به ظلم رژیم های دیكتاتوری و استبدادی در منطقه پایان دهند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین با اشاره به تفاهم نامه این سازمان و سازمان دیانت تركیه خواستار، اجرای مفاد این تفاهم نامه شد.

' محمد گورمز' رییس سازمان امور دیانت تركیه نیر در این دیدار گفت: جهان اسلام در پی یافتن هویت واقعی خود است.

وی با اشاره به اینكه خطوط گسل جهان اسلام در اوایل قرن حاضر دچار تزلزل شده است، گفت: جهان اسلام از این مساله با سربلندی بیرون خواهد آمد.

گورمز با تاكید بر لزوم وحدت و اخوت بین كشورهای اسلامی گفت: اگر اخوت و وحدت اسلامی بین مسلمانان حاكم باشد، جهان اسلام از هر حادثه ای سربلند بیرون خواهد آمد.

وی فتنه های مبتنی بر مذهب را منحوس ترین عاملی كه می تواند وحدت و اخوت اسلامی را خدشه دار كند، توصیف كرد و اظهار داشت: هدف از اینگونه فتنه ها، رو در رو قراردادن مسلمانان است.

رییس سازمان امور دیانت تركیه با تاكید بر لزوم پرهیز از فتنه و فسادهایی كه اخوت اسلامی را به مخاطره می اندازد، گفت: برای دور نگهداشتن مسلمانان از این فتنه ها وظایفی بزرگ برعهده اندیشمندان اسلامی، علمای دینی و نهادهای اسلامی كشورهای اسلامی قرار دارد.

وی روند گذر فعلی در جهان اسلام را بسیار مهم خواند و گفت: جهان اسلام در پی هویت راستین خود است و در برهه كنونی تداوم روابط دوستانه و تاریخی ایران و تركیه به عنوان دو كشور بزرگ منطقه بسیار مهم است.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هیات همراه قرار است در شورای عالی سازمان دیانت تركیه شركت كرده و در خصوص مفاد تفاهم نامه بین دو سازمان سخنانی ایراد كند.

خاورم**2012** 230**1501