۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۵۸
کد خبر: 80443040
T T
۰ نفر

همايش بين المللي علوم ورزشي در آمل آغاز شد

۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۵۸
کد خبر: 80443040
همايش بين المللي علوم ورزشي در آمل آغاز شد

ساري- همايش بين المللي علوم ورزشي با حضور محققان و استادان علوم ورزشي ايران وهشت كشور خارجي روز چهارشنبه در دانشگاه شمال آمل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا‏‏ ‎ در این همایش دو روزه‏ حدود 800نفر از فعالان ،صاحبنظران و استادان علوم ورزشی ایرانی و هشت كشور هند ، عراق ، مالزی ، چین ، كره جنوبی ، مصر ، نیجریه و فیجی در سه محور تعیین شده این همایش بحث وتبادل نظر خواهند كرد.

دكتر سیدعماد حسینی دبیر اجرایی همایش بین المللی علوم ورزشی در آمل در آغاز این همایش گفت: در مجموع حدود 860 مقاله علمی از صاحبنظران و استادان علوم ورزشی از ایران و هشت كشور خارجی به دبیرخانه همایش بین المللی علوم ورزشی در دانشگاه شمال آمل ارسال شد .

به گفته وی از این تعداد مقاله 550 مقاله مورد پذیرش هیات داوران قرار گرفت كه در نهایت 90مقاله برای سخنرانی در همایش كه از امروز (چهارشنبه) آغاز شده و فردا( پنجشنبه) نیز در دانشگاه شمال آمل ادامه می یابد ، مطرح می شود.

حسینی افزود: 25مقاله ارسالی از سوی محققان ورزشی خارج از ایران است كه 15 مقاله برتر پذیرش شد.

وی اضافه كرد: این همایش در سه بخش مدیریت ورزشی ، فیزیولوژی ورزشی و حوزه بیومكانیك ، آسیب و اصلاحی و تكنولوژی ورزشی در قالب سخنرانی وارائه مقاله برگزار می شود.

دبیراجرایی همایش بین المللی علوم ورزشی گفت : خوشبختانه با تشكیل ستادهای مختلف در دانشگاه شمال، این دانشگاه از تیرماه امسال وبا آغاز فراخوان مقالات ، به صورت تمام وقت در این زمینه فعالیت داشته است .

حسینی با بیان اینكه همایش بین المللی علوم ورزشی از معدود همایش هاست كه در این زمینه تاكنون در ایران برگزار شده، به اهمیت و جایگاه آن اشاره كرد و افزود : امروز علوم ورزشی فقط یك رشته نیست و با مصوبه شورای عالی گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری به چندین رشته و گرایش تقسیم شده است.

وی اضافه كرد: در حاشیه برگزاری این همایش، كارگاه های تخصصی مدیریت ورزشی و نیز آسیب شناسی ورزشی و كرسی آزاد اندیشی با عنوان چالش ها وفرصت های ورزشی هم پیش بینی شده است.ك/3

ك/7327/402/506
۰ نفر