۲۳ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۳۹
کد خبر: 80454403
T T
۰ نفر
بانك قرض‌الحسنه مهر ايران استان اردبيل 386 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت كرد

اردبيل - مدير امور شعب بانك قرض‌الحسنه مهر ايران استان اردبيل گفت : مبلغ 386 ميليارد ريال انواع تسهيلات توسط اين بانك به متقاضيان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، صفر ایمانی ، روز پنجشنبه به مناسبت پنجمین سالروز تاسیس بانك قرض الحسنه مهر ایران در گفت و گو با خبرنگاران افزود : این رقم در قالب 12 هزار و 895 فقره تسهیلات قرض الحسنه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی اظهار كرد كه از این رقم 162 میلیارد ریال وصول شده و 224 میلیارد ریال نیز به عنوان مانده تسهیلات باقی مانده است.

وی ادامه داد : از ابتدای تاسیس این بانك تاكنون 26 هزار و 821 نفر در شعب گوناگون بانك قرض‌الحسنه استان اردبیل حساب دایر كرده‌اند كه سه هزار و 600 فقره به عنوان حساب قرض‌الحسنه جاری است.

وی یادآوری كرد كه بانك قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان یك بانك تخصصی در زمینه پرداخت قرض‌الحسنه با توجه وی‍ژه دولت آقای دكتر احمدی‌نژاد در سال 1386 فعالیت خود را آغاز كرد كه در ابتدا به عنوان زیر مجموعه بانك ملی كار می كرد.

وی خاطرنشان كرد كه پرداختی قرض‌الحسنه از سوی بانك‌ها به ویژه بانك قرض‌الحسنه مهر ایران نشان از ارزشی بودن بانك‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی سهامداران این بانك ‌را كلیه بانك‌های دولتی و خصوصی اعلام كرد و افزود : این بانك با سرمایه اولیه 15 هزار میلیارد ریال فعالیت خود را با استخدام نیروهای قراردادی و دایر كردن شعبه‌های محدود آغاز كرد و به تدریج توسعه یافت.

وی با اعلام اینكه پرداخت وام تا سقف دو میلیون تومان در اختیار شعب ، تا سقف پنج میلیون تومان در اختیار مدیر استان و تاسقف پنج تا 10 میلیون تومان در اختیار هیات مدیره این بانك است افزود : پرداختی‌های ما به صورت یك ساله تا 36 ماهه است.

وی در ارتباط با حساب مشاركتی حقوقی اظهار كرد كه بعضی تعاونی‌ها سعی كردند در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی را برای دریافت تسهیلات منعقد كنند كه تا سقف 20 میلیون تومان به صورت 36 ، 48 و 60 ماهه این تسهیلات بدون مدت انتظار پرداخت می‌شود.

ایمانی یادآوری كرد كه این بانك به قانون بانكداری بدون ربا پایبند است و هرگز در پرداختی‌های‌ خود سود را در نظر نمی گیرد بلكه به صورت كارمزدی تا چهار درصد ؛ تسهیلات گوناگون مانند وام‌های قرض‌الحسنه ودیعه مسكن ، تعمیر مسكن ، درمان و ازدواج را پرداخت می‌كند.

وی با اشاره به كلام قرآن مجید و پیغمبر اسلام (ص) در باره اهمیت قرض‌الحسنه گفت : بر همین اساس پرداخت قرض‌الحسنه اولویت اصلی در پرداختهای این بانك است تا افراد نیازمند جامعه مشكلات خود را برطرف كنند.

مدیر امور شعب بانك قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل ادامه داد : فعالیت این بانك در این استان با پنج شعبه شامل شعبه پاسداران ، مبارزان ، مصلی در اردبیل و شعبه نیر و پارس‌آباد مغان آغاز شد و از سال 1388 تا 1390 تعداد شعب ما از پنج شعبه به 13 شعبه افزایش یافت و منابع آن نیز بهبود پیدا كرد.

وی یادآوری كرد كه در زمان حاضر شش شعبه از این بانك در شهر اردبیل و هفت شعبه در سایر شهر‌های استان اردبیل دایر هستند و مجوز گشایش شش شعبه دیگر دریافت شده است و انتظار می رود تا عید نوروز آینده فعالیت خودشان را آغاز كنند.

این بانك همچنین دارای 11 دستگاه خودپرداز است كه شش مورد آن در شهر اردبیل و پنج دستگاه دیگر نیز در سایر شهر‌های استان قرار دارند.

592