۲۳ آذر ۱۳۹۱، ۱۹:۵۵
کد خبر: 80455011
T T
۰ نفر
خواهرخواندگي استان پينكخو ژاپن و بم در حال بررسي است

نايب رييس اتاق بازرگاني استان كرمان، پيشنهاد متفكرانه و خوب استاندار كرمان در زمينه خواهر خواندگي استان پينكخو ژاپن و شهرستان بم در حال بررسي است.

'محسن رشیدفرخی'، روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: قرار شد پیشنهاد خواهرخواندگی استان پینكخو و شهرستان بم توسط نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی را پیگیری كند.

وی اظهار كرد: استان پینكخو دارای شهرك های صنعتی است كه قطعات مورد نیاز در خودروسازی بم را تامین می كند و این نكته ای مثبت است.

وی نزدیكی این شهر به شانك های به عنوان مركز تجاری چین را از مزیت های دیگر خواهر خواندگی بین این دو شهر ذكر كرد.

رشیدفرخی، ادامه داد: با خواهرخواندگی این شهرها بسیاری از مسایل گمركی بین دو شهر كاهش یافته و كارها با سهولت انجام می شود.

وی به ركود بازار خرما در سال 88 اشاره كرد و گفت: بعد از سفر مسوولان استانی در آن زمان به چین مراودات ایران با این كشور آغاز شد.

نایب رییس اتاق بازرگانی استان كرمان، گفت: با تمهیداتی كه از طرف استاندار و مسوولان انجام شد توانستیم بازار خرما را متعادل نگه داریم.

وی ادامه داد: در گذشته صادرات خرما پسته و سایر محصولات به چین به دلیل قرنطینه های گیاهی ممنوع بود كه تا یك ماه آینده این مقررات لغو خواهد شد.

وی بیان كرد: امید این می رود كه در آینده نزدیك كشور چین و هند یكی از طرف های بزرگ تجاری ما باشند.

وی در بخش گیاهان دارویی نیز، گفت: با پیگیری استاندار كرمان 20 هكتار زمین برای كشت گیاهان دارویی بصورت پایلوت در اختیار گرفتیم.ك/2

7433/2624