۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۱۶
کد خبر: 80460347
T T
۰ نفر
طرح محدوديت ترافيكي هسته مركزي سنندج تدوين مي شود

سنندج - مديركل دفتر فني استانداري كردستان گفت: به منظور تسهيل در وضعيت كنوني ترافيك شهري، بزودي طرح محدوديت ترافيكي هسته مركزي شهر سنندج تدوين مي شود.

به گزارش ایرنا، امیر قادری روز دوشنبه در جلسه كمیته فنی شورای عالی ترافیك استان كردستان در سنندج افزود: به دلیل افزایش سفرهای درون شهری و ایجاد گره های ترافیكی به ویژه در معابر مركزی شهر سنندج، همه دستگاه های متولی باید تلاش خود را برای رفع معضل ترافیك و تسهیل در تردد شهروندان با هدف جلوگیری از هدر رفت زمان و سرمایه های انسانی به كار گیرند.

به گفته وی در چند سال گذشته شورای عالی ترافیك استان اقدامات و برنامه های زیادی برای كاهش معضل ترافیك شهر سنندج انجام داده است و در بسیاری از موارد نتایج ملموسی نیز حاصل شده است.

قادری، ناهمخوانی حجم بار ترافیكی با امكانات حمل و نقل شهری را عامل مهمی در حاد شدن معضل ترافیك در جوامع شهری برشمرد و گفت: در شهر سنندج نیز افزایش تعداد خودروهای شخصی بیش از ظرفیت خیابان ها و معابر است و این عامل زمینه ساز ایجاد معضل ترافیك شده است.

مدیركل دفتر فنی استانداری كردستان افزایش توان ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری از سوی شهرداری ها و نهادینه كردن فرهنگ صحیح ترافیك در جامعه را در كاهش حجم ترافیك در سنندج حائز اهمیت دانست.

قادری ضمن تقدیر از تلاش پلیس راهور در روانسازی بار ترافیكی سنندج، خواستار تشدید برخورد با رانندگان و وسایل نقلیه متخلف برای بازگشایی نقاط كور ترافیك به ویژه در ساعت اوج تردد شد.

مدیركل دفتر فنی استانداری كردستان پیش بینی و ایجاد پاركینگ های عمومی و تخصصی در جانمایی ساخت و سازهای تجاری و مسكونی شهری، روانسازی و هوشمند سازی تقاطع های شهری و افزایش آموزش های همگانی به خانواده ها به ویژه دانش آموزان در بحث رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را در كاهش بار ترافیكی در شهرها بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان كرد.

وی در پایان از برگزاری همایش هوشمند سازی تقاطع و سیستم های حمل و نقل عمومی با همكاری شهرداری سنندج و دانشگاه كردستان در آینده نزدیك خبر داد.ك/2

7354/533