۲۸ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۵۵
کد خبر: 80461292
T T
۰ نفر
خمير فلورايد سديم در مدارس توزيع مي شود

تهران - وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي از توليد يك ميليون تيوپ فلورايد سديم در داخل كشور خبر داد و گفت : اين خمير ها با انجام يك طرح ملي در اختيار دانش آموزان مدارس ابتدايي قرار مي گيرد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، 'مرضیه وحید دستجردی' روز سه شبنه در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه تولیدات ملی صنایع دندانپزشكی و لابراتوری پروتز در جمع خبرنگاران اظهار داشت : با انجام یك طرح ملی تمام كودكان 6 تا 12 ساله كشور در مدارس از خمیر فلوراید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها استفاده خواهند كرد .

وی افزود: این خمیر سالانه دو بار توسط دانش آموزان مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت استفاده از این خمیر میزان پوسیدگی در افراد در این سن كاهش خواهد یافت . به این ترتیب خدمات دندانپزشكی ارتقا و هزینه دندانپزشكی در كشور كاهش می یابد .

وزیر بهداشت گفت : تاكنون تولید این خمیر ها در انحصار چند كشور خارجی بود كه متخصصان شركت های دانش بنیان داخلی موفق به تولید این نوع خمیرها شدند.

وی گفت : تا دو ماه آینده یك میلیون تیوپ از این نوع خمیر ها تولید و در مرحله بعدی 6میلیون تیوپ تولید می شود .

دستجردی خاطرنشان كرد : در حال حاضر شركت های دانش بنیان داخلی قادر به تولید مواد دندانی و تجهیزات دندانپزشكی هستند و 70 درصد از نیاز داخلی را تامین می كنند.

' سحر مجیدیان ' یكی از اعضای شركت دانش بنیان تولید كننده این محصول اظهار داشت : این خمیرروی تاج دندان ها قرار می گیرد و سپس جذب می شود و به این ترتیب باعث افزایش سطح فلوراید دندان ها و كاهش پوسیدگی در سنین 6 تا 12 سال می شود .

وی گفت : این محصول مراحل فرمولاسیون ، تولید آزمایشگاهی و دریافت پروانه ساخت را طی كرده است و تا دو ماه آینده یك ششم مصرف داخلی را تامین می كند .

نخستین نمایشگاه تولیدات ملی صنایع دندانپزشكی و لابراتوری پروتز امروز - سه شنبه - با حضور وزیر بهداشت و دیگر مسئولین حوزه بهداشت گشایش یافت .

این نمایشگاه به مدت 4 روز در محل دایمی نمایشگاه های بین اللملی تهران ادامه دارد.

علمی (3)**9190**1354**1581
۰ نفر