محلول پیشگیری از پوسیدگی دندان بومی‌سازی شد

تهران- ایرنا- یک شرکت دانش‌بنیان موفق به بومی‌سازی یک محلول ضدپوسیدگی دندان با قیمت یک‌چهارم نمونه مشابه خارجی آن شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، کیانا شکفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها گفت: این مجموعه فناور در گام نخست برای یکی از محصولات خود موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان شده است. این محصول برای برطرف کردن پوسیدگی‌های اولیه دندان در مراحل ابتدایی است و می‌تواند بدون نیاز به تراشیدن دندان و هر آسیبی پوسیدگی‌ها و لکه‌های سفید روی دندان را از بین ببرد.

این فعال حوزه دانش بنیان تاکیدکرد: این محصول برای نخستین بار در ایران تولید می شود، در سطح دنیا نیز تنها یک نمونه مشابه خارجی دارد و قیمت آن حدود یک چهارم محصول خارجی است.

شکفته تصریح کرد: علاوه بر محصول قبلی، در حال تلاش برای دانش‌بنیان کردن محصول دیگری نیز هستیم. این محصول، محلولی به نام نقره فلوراید است که به عنوان یک ماده پیشگیری کننده از پوسیدگی در سطح جهانی شناخته می‌شود. برای اولین بار در ایران موفق به تولید صنعتی این محصول در مقیاس بزرگ شده‌ایم.

وی با اشاره به مزایای نقره فلوراید گفت: این محلول می‌تواند در مناطقی که دسترسی به خدمات دندانپزشکی دشوار یا ناممکن است، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه مؤثر مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته شکفته، استفاده از نقره فلوراید همچنین می‌تواند به طور قابل توجهی از پوسیدگی دندان در افراد با سطوح بالای پوسیدگی جلوگیری کند و حتی در مواردی که پوسیدگی دندان رخ داده، استفاده از نقره فلوراید می‌تواند از پیشرفت بیشتر آن جلوگیری کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، ارائه این محصول به بازار را یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای این مجموعه فناور در حوزه دندانپزشکی دانست و در خصوص میزان اشتغالزایی ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: به صورت مستقیم ۱۵ نفر در این شرکت دانش بنیان مشغول به کار هستند.

شکفته در خصوص حمایت های مورد نیاز دولت از این مجموعه دانش بنیان گفت: در زمینه تسهیل و تسریع پروسه اداری پیچیده و طولانی ارائه مجوزها و فضای مناسب نیازمند حمایت ویژه هستیم. ضمن اینکه محصول ما در زمینه پیشگیری پوسیدگی دندان نیاز به یک سری قانونگذاری دارد که در تمام روستاها و مناطقی که به داندانپزشک دسترسی ندارند استفاده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha