۴ دی ۱۳۹۱، ۸:۱۲
کد خبر: 80469237
T T
۰ نفر
مددجويان بي‌سواد 10 تا 49 سال تحت پوشش كميته امداد در كردستان باسواد مي‌شوند

سنندج - مديركل كميته امداد امام خميني(ره) كردستان گفت:‌ بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده تمامي مددجويان بيسواد 10 تا 49 سال زير پوشش اين نهاد در سطح استان باسواد مي‌شوند.

قنبر موسی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه بیسوادی نوعی محرومیت در جامعه است افزود:‌ تلاش برای بهره‌مندی افراد بیسواد از سرمایه خواندن و نوشتن اقدامی ارزشمند است كه باید به صورت ویژه دنبال شود.

وی رفع معضل بیسوادی در بین مددجویان كمیته امداد را اقدامی ارزشمند در راستای توانمند ساختن آنان دانست و گفت: امید می رود با تلاش همه جانبه شاهد ریشه‌كن كردن بیسوادی در بین مددجویان زیر پوشش این نهاد در سطح شهرها و روستاهای دور و نزدیك استان باشیم.

به گفته وی بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح به صورت منظم و با بهره‌گیری از تمامی فضاهای كمیته امداد و همچنین ادارات نهضت سوادآموزی در استان اجرا می‌شود و تا باسواد كردن آخرین مددجوی رده سنی 10 تا 49 سال زیر پوشش این نهاد مقدس در سطح استان ادامه خواهد داشت.

موسی‌نژاد ریشه‌كن كردن بیسوادی در جامعه از جمله اقداماتی است كه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت گسترده در سطح كشور به ویژه در مناطق محروم و مرزی همچون كردستان توسط نهادها و ارگان‌های مختلف همچون نهضت سوادآموزی آغاز و تا كنون نیز عده زیادی از افراد بیسواد باسواد شده‌اند.

وی با بیان اینكه برگزاری جشن‌های باسوادی در نقاط محروم و دور افتاده كشور نشان از اهمیت این مهم از دیدگاه رهبران و دولت ‌مردان نظام است، افزود: ارتقا سطح آگاهی و دانش انسان‌ها موجب رشد و ترقی آنها در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی می‌شود.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) كردستان گفت: جهل و بیسوادی گاهی ریشه برخی از آسیب‌ها است و تلاش در این راستا می‌تواند ضمن كاهش آسیب‌ها موجب ارتقا توانمندی افراد نیز شود.ك/3

7348/533