۵ دی ۱۳۹۱، ۸:۵۳
کد خبر: 80470893
T T
۰ نفر
فرماندار:اقداماتي براي جلوگيري از سيل در تنكابن صورت گرفت

نوشهر- فرماندارتنكابن گفت : با ساماندهي بخشي از طول مسير رودخانه هاي طغياني ، اقداماتي نسبي براي پيشگيري از وقوع احتمالي سيل دراين شهرستان صورت گرفت .

'سیدابراهیم هاشمی ' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا با اشاره به آغازعملیات اجرایی طرح ساماندهی رودخانه های جاری بویژه رودخانه چشمه كیله این شهرستان در یكسال اخیر ، افزود :اكنون بدون هیچگونه اعتبار و توافق با پیمانكاران بخش خصوصی مبنی بر برداشت مصالح مازاد از بستر رودخانه ها یا نقاط دیگر نسبت به ساماندهی این رودخانه اقدام شده است.

وی بدون اعلام طول مسیراین رودخانه درشهرستان ، اظهارداشت : تاكنون با انجام عملیات لایروبی و دیواره سازی حدود 22 كیلومتر از طول مسیر این رودخانه ساماندهی شده است.

فرماندارتنكابن با اشاره به جاری شدن حدود 10 رودخانه دراین شهرستان گفت : رودخانه چشمه كیله نسبت به سایر رودخانه های این شهرستان بزرگتر و پرآب تر است كه ازارتفاعات كوه های الموت ، تخت سلیمان و كندوان سرچشمه می گیرد و پس از عبور از مناطق ییلاقی و كوهستانی دوهزار، سه هزار و مركز این شهر به دریا می ریزد.

هاشمی با اشاره به سوابق متعدد سیل در سال های پیش براثر طغیانی شدن این رودخانه افزود : اكنون عمق متوسط این رودخانه حدود 1.5 متر و عرض آن نیز به 30 متر و در برخی از نقاط به 400 مترمی رسد.

وی جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه و آزاد سازی حریم این رودخانه را از دیگر اقدامات صورت گرفته دراین بخش برشمرد.

تنكابن با جمعیت دستكم 150 هزار نفر از شهرستان های غربی مازندران است.ك/3

624/402