تکمیل طرح چشمه کیله تنکابن به کجا رسید؟

۲۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبر: 85542583
تکمیل طرح چشمه کیله تنکابن به کجا رسید؟

ساری- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: طرح چشمه کیله با تلاش مسوولان ملی و شهرستانی در آستانه تکمیل نهایی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی مازندران، حسین ایزدی روز جمعه در جلسه مشترک با نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد و مدیران شهرستان تنکابن که در محل شهرداری این شهر برگزار شد، افزود: شهرستان تنکابن دارای ظرفیت‌های فراوان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که بخش مهمی از آن مغفول مانده است.

وی ادامه داد: اعتبار خوبی با همکاری نماینده مردم تنکابن برای زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان تصویب و تخصیص داده شده است.

ایزدی گفت: امروز با همراهی خوب نماینده مردم شهرستان‌ها و شهردار شهر تنکابن که اهمیت خاصی برای حوزه گردشگری قائل است امیدواریم طرح چشمه کیله به نتیجه نهایی برسد و این فرصت مهم گردشگری در اختیار گردشگران و مردم قرار گیرد.

تکمیل طرح چشمه کیله تنکابن به کجا رسید؟ به گزارش ایرنا، چشمه‌کیله که در مناطق جلگه‌ای با نام «مزر» نیز شناخته می‌شود، بزرگترین و پرآب‌ترین رودخانه شهرستان تنکابن است که از ارتفاعات دوهزار، منطقه تخت سلیمان و همچنین کوه‌های الموت سرچشمه می‌گیرد.

میانگین عمق این رودخانه حدود ۱۵۰ سانتیمتر است و عرض آن نیز بین ۳۰ تا ۴۰۰ متر در برخی نقاط متغیر است. چشمه‌کیله، به علت شیب تند و سنگلاخ بودن بستر جاری برای قایقرانی مناسب نیست و فقط در محدوهٔ شهری و پیش از عبور آب از پل چشمه‌کیله این امکان فراهم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha