۷ دی ۱۳۹۱، ۱۷:۱۲
کد خبر: 80475275
T T
۰ نفر
رويكرد فعاليت هاي فرهنگي بقاع متبركه ترويج و آموزش قرآن است

اراك- معاون فرهنگي، اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت: ترويج و آموزش قرآن و عترت، رويكرد فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي بقاع متبركه و امامزادگان كشور است.

حجت الاسلام 'حمید شرفخانی' عصر پنجشنبه در حاشیه همایش مربیان و مسوولان طرح تربیت اداره كل اوقاف و امور خیریه استان مركزی در اراك در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: بر اساس تدبیر ارزشمند رهبرمعظم انقلاب اسلامی، بقاع مبتركه و امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

وی بیان كرد: بر این اساس زیر ساخت امامزادگان در بخش سخت افزاری و نرم افزاری باید تعریف و همراه با سند چشم انداز بیست ساله نظام ارائه شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور اضافه كرد: هم اینك برنامه ها و امور امامزادگان به صورت برنامه محور فعالیت می كنند تا از موازی كاری ها پرهیز شود.

وی خاطرنشان كرد: باید از فرصت ترویج فرهنگ قرآنی و عترت و آموزه های دینی استفاده كرد تا زمینه مقابله با توطئه های دشمنان در جنگ نرم بیش از پیش فراهم شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور یادآور شد: همچنین طرح هایی از جمله آرامش بهاری، یاس نبوی، نشاط معنوی، ضیافت الهی، جشن ولایت نبوی و بصیرت عاشورایی به صورت متمركز و كشوری در همه بقاع متبركه و امامزادگان كشور برگزار می شود.

حجت الاسلام شرفخانی اظهار كرد: در دهه آخر صفر نیز طرح بصیرت عاشورایی با شناخت سیره نبوی، پیام رسانی كربلا و فرهنگ رضوی در همه بقاع مباركه كشور برگزار می شود.

وی تاكید كرد: ساخت كتابخانه های دیجیتالی، تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری در مكان امامزادگان از دیگر برنامه های این سازمان برای تبدیل شدن مكان های مقدس به قطب فرهنگی است.

517/545