۱۱ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۰۹
کد خبر: 80480953
T T
۰ نفر

ايران جزء 20 كشور برتر در ورزش شمشيربازي است

۱۱ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۰۹
کد خبر: 80480953
ايران جزء 20 كشور برتر در ورزش شمشيربازي است

مشهد - رييس فدراسيون شمشير بازي گفت: جمهوري اسلامي ايران در بين 189 كشور جهان جزء 20 كشور برتر براي حضور در المپيك لندن قرار دارد.

'فضل الله باقرزاده' روز دوشنبه در مجمع انتخابیه رییس هیات شمشیربازی استان خراسان رضوی افزود: این فدراسیون توجه خاصی به توسعه كمی و كیفی ورزش شمشیربازی در كشور دارد و شناخت استعدادها و ظرفیتهای ورزش شمشیر بازی و استفاده از قابلیتهای استانها برای توسعه این رشته ورزشی مورد عنایت فدراسیون شمشیربازی كشور است.

وی گفت: هم اكنون ورزش شمشیربازی بر خلاف گذشته در كشور مظلوم نیست و یكی از ورزشهای جذاب و از ظرفیتهای بسیار برای توسعه بین مردم و از جمله سنین پایه برخوردار است و به عنوان یكی از رشته های ورزشی شاخص كشور در رقابتهای المپیك حضور دارد.

او افزود: فعالیت چهار هزار شمشیرباز مرد و زن در كشور و حضور موثر در رقابتهای استانی و ملی از جمله مصادیق بارز تلاش بی وقفه فدراسیون شمشیربازی و هیاتهای تابعه در استانها است.

باقرزاده گفت: استان خراسان رضوی به رغم پتانسیلهای خاص ورزش شمشیر بازی از جایگاه واقعی خود در كشور فاصله گرفته است.

وی خواستار اهتمام مسوولان اداره كل ورزش و جوانان و هیات شمشیربازی این استان برای توسعه این ورزش و استفاده مناسب از ظرفیتهای آن شد.

او از رییس جدید هیات شمشیربازی خراسان رضوی خواست با برنامه ریزی منسجم و كمك گرفتن از اداره كل ورزش و جوانان استان و فدراسیون شمشیربازی كشور، هرچه بیشتر تلاش كند این ورزش به جایگاه اصلی خود در استان بازگردد.

وی خواستار اعزام حداقل یك تیم شمشیر بازی از این استان به رقابتهای كشوری و از جمله لیگ برتر شمشیر بازی بانوان كشور شد.

باقرزاده با اشاره به اهدای یك پیست مسابقه شمشیربازی از سوی فدراسیون به هیات شمشیربازی خراسان رضوی، از اداره كل ورزش و جوانان این استان خواست به این هیات عنایت خاص داشته باشد.

مدیر كل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی نیز گفت: ورزش شمشیربازی استان به رغم همه مشكلات از همبستگی خوبی برخوردار است.

'سید علی اكبر هاشمی جواهری' نسبت به حمایت بیشتر از هیات شمشیر بازی این استان و كمك به توسعه كمی و كیفی فعالیتهای آن قول مساعد داد.

در مراسم مزبور 'مجید مهرور' با كسب حد نصاب آرای اعضای مجمع به عنوان رییس هیات شمشیر بازی استان خراسان رضوی به مدت چهار سال انتخاب شد./2

7490/664