رییس فدراسیون شمشیربازی: باید بیشتر به فکر ایجاد سمبل اخلاق در ورزش باشیم
مجمع انتخاب رییس هیات شمشیر بازی فارس

شیراز- ایرنا- رییس فدراسیون شمشیر بازی با بیان اینکه در ورزش فقط بُعد قهرمانی مهم نیست، گفت : مسئله اخلاقی که از محور های المپیک است بسیار مهم است و اینکه در این سال ها نتوانستیم سمبل اخلاقی را معرفی کنیم جای سوال دارد و همچنان نام جهان پهلوان تختی و پوریای ولی از نظر جوانمردی و گذشت مطرح است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله باقر زاده روز چهارشنبه در مجمع انتخابی رییس هیات شمشیر بازی فارس افزود: برای مدتی این رشته مظلوم واقع شد و تمام زیر ساخت های آن از بین رفت  اما هم اینک شمشیر بازی جایگاه بالایی در ایران دارد.

باقرزاده به پیشینه شمشیر بازی در اسلام اشه کرد و گفت شمشیر بازی در فرهنگ ما مسلمانان جایگاه ویژه دارد ، آنچه  که در تاریخ اسلام و در جنگ خیبر اتفاق افتاد این بود که پیغمبر (ص)، فرمودند حضرت علی ( ع ) بهترین شمشیر زن تاریخ اسلام است ،  تیم شمشیر بازی ایران در سال ۱۹۷۴ ( ۵۳ ) مقام دوم آسیا را کسب کرد.

وی تاکید کرد: در اولین دوره المپیک ۱۸۹۶ که در شهر آتن پایتخت یونان برگزار شد از ۹ رشته ای که شرکت داشت، شمشیر بازی یکی از آن رشته ها بود که در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز وجود داشت.

باقر زاده افزود: رشته شمشیر بازی  نه تنها  در کشورمان بلکه در دنیا رشته خاصی است اما هم اینک در ایران توسعه پیدا کرده و در تمام استان ها فعال است که استان مازندران در این رشته خوب کار کرده و در مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا که در قزاقستان برگزار شد، پنج عوض تیم ملی از مازندران بود.

در المپیک  توکیو حق ایران خورده شد

وی با بیان اینکه در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو حق ایران مقابل ایتالیا خورده شد، افزود: ضعف داوری منجر به این شد که ورزشکار ما در مقابل ایتالیا بازنده شود و گرنه قطعا مدال برنز می گرفتیم.

باقر زاده اضافه کرد: در اجلاس داوری فدراسیون جهانی شمشیر بازی،  داوری که در حق ایران اجحاف کرده بود از پیمان فخری سر مربی تیم ملی  عذر خواهی کرد با این حال مردم از این رشته در المپیک لذت بردند و بیشتر شمشیربازی  را شناختند.

فارس می تواند در این رشته موفق تر شود

رییس فدراسیون شمشیر بازی در مورد استان فارس هم گفت : فارس  در این رشته می تواند موفق باشد و اینکه در مسابقات لیگ کشور حضور دارد نشان دهنده این است که فارس پیشرفت داشته است.

وی گفت: به هیات فارس مبلغ ۳۰  میلیون تومان برای خرید وسایل کمک خواهیم کرد حتی اردوی های تیم ملی را در شیراز بر گزار می کنیم  اما اگر بخواهید کار اساسی در این رشته در فارس انجام دهید نیاز به حمایت بیشتر است.

اصل بی طرفی در مجمع انتخابی هیات ها 

 سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس هم گفت : اصل بی‌طرفی رویه اداره کل ورزش و جوانان فارس در تمامی مجمع انتخاب روسای هیات های ورزشی فارس است.

 حیدر صفر پور ادامه داد: وظیفه خود می دانیم از هیات ها حمایت کنیم  و نگاه ما در تمامی رشته ها صرفاً استفاده از ظرفیت‌های صاحبان اصلی آن شامل قهرمانان، پیشکسوتان و افراد صاحب نظر با سابقه درخشان است که با تحقق این امر در نهایت موجب  اعتلای آن رشته می شود.

وی بیان داشت: رشته شمشیربازی در سال های گذشته در سطح المپیک و در میادین جهانی موجب افتخار شده است و این رشته بیش از پیش می تواند در ارتقای جایگاه ورزش کشورمان  در المپیک ایفای نقش کند.

صفر پور تاکید کرد: با همکاری دستگاه‌های متولی از جمله آموزش و پرورش و شهرداری ها و برگزاری رویدادهایی عمومی می توان جایگاه این رشته را در فارس ارتقا داد.

در پایان این مجمع  که با حضور ۲ داوطلب برگزار شد، محمد رضا خیراندیش با کسب ۱۵ رای از ۱۹ رای اخذ شده  به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات شمشیر بازی فارس انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha