۱۷ دی ۱۳۹۱، ۱۶:۱۵
کد خبر: 80488294
T T
۰ نفر
259كيلومترشبكه جمع آوري فاضلاب در كهگيلويه وبويراحمداحداث شده است

ياسوج - مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري كهگيلويه و بويراحمد گفت: تاكنون 259 كيلومتر شبكه جمع آوري و خطوط انتقال فاضلاب در پنج شهر اين استان احداث شده است.

'علی جان صادق پور' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طول شبكه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب در شهرهای یاسوج، دوگنبدان، دهدشت، چرام و سی سخت به ترتیب 200، 25، 14، 12 و هشت كیلومتر است.

وی بیان كرد: روند ساخت و توسعه شبكه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب در شهرهای مختلف كهگیلویه و بویراحمد متناسب با اعتبارات سالانه ادامه دارد.

صادق پور اظهار كرد: تصفیه خانه فاضلاب یاسوج با ظرفیت 45 هزار مترمكعب در شبانه روز در سه مدول دارای پیشرفت فیزیكی 99 درصد بوده و آماده افتتاح است.

وی عنوان كرد: این تصفیه خانه برای تصفیه فاضلاب جمعیت 200 هزار نفری پیش بینی شده است.

صادق پور ابراز داشت: تصفیه خانه فاضلاب دوگنبدان دارای 56 درصد پیشرفت فیزیكی بوده، مدول اول تصفیه خانه فاضلاب دهدشت با پیشرفت فیزیكی 100 درصد در مدار بهره برداری قرار دارد و مدول دوم آن نیز با پیشرفت فیزیكی 25 درصد در حال ساخت است.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهرهای چرام و سی سخت نیز در حال پیگیری برای واگذاری به بخش خصوصی است.

صادق پور گفت: به دلیل تامین نشدن اعتبار كافی پیشرفت فیزیكی طرح های فاضلاب شهرهای مختلف كهگیلویه و بویراحمد محدود بوده و عملیات اجرایی آنها به كندی پیش می رود.

وی بیان كرد: امید است مسوولان استانی و كشوری برای تخصیص اعتبار مورد نیاز به شركت آب و فاضلاب شهری كهگیلویه و بویراحمد اقدامات لازم را انجام دهند تا در روند ساخت، تكمیل و افتتاح پروژه های در دست اجرای این شركت شتاب بخشی شود.

7535/671