ورود دستگاه های نظارتی برای شتاب بخشی به طرح تصفیه خانه شهر دهدشت

یاسوج - ایرنا - طولانی شدن زمان احداث طرح تصفیه خانه شهر دهدشت به مدت ۲۰ سال، پای دستگاه های نظارتی و دادستان را به این عرصه به منظور شتاب بخشی به آن باز کرده است.

به گزارش ایرنا،احداث تصفیه خانه شهر دهدشت دهه ۸۰ آغاز شده و فاز نخست آن در دهه ۹۰ تکمیل شد اما روند احداث آن به کندی صورت می گیرد و به همین علت مسوولان در صدد هستند تا با استفاده از همه ظرفیت ها برای شتاب بخشی به آن اقدام کنند.

بازرس کل کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در بازدید از روند ساخت تصفیه خانه دهدشت گفت: تکمیل طرح قدیمی تصفیه خانه دهدشت به عنوان یکی از مطالبات قدیمی مردم این شهر مورد توجه و پیگیری جدی مسوولان استان است.

محمدمهدی صالحی عنوان کرد: ما به دنبال مچ گیری نیستیم ،اما اجرای لاک پشتی طرح شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب این شهر یکی از مطالبات بر زمین مانده مردم این خطه است که شتاب بخشی به آن ضرورت دارد.

وی بیان کرد:تکمیل و بهره برداری از طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر دهدشت به لحاظ حفاظت از منابع آب زیرزمینی و حفظ سلامت عمومی مردم این شهر اهمیت حیاتی داشت.

صالحی با یادآوری اینکه با اجرای این طرح افزون بر صیانت از محیط زیست امکان استفاده بهینه از پساب های فاضلاب برای مصارف آبیاری فضای سبز فراهم خواهد شد تصریح کرد: اجرای این طرح کمک زیادی به توسعه دهدشت و رفاه ساکنان این شهر می کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه نیز در این بازدید گفت: با همراهی و تلاش دستگاه های نظارتی پیگیر تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای مدول دوم این تصفیه خانه و توسعه شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهر دهدشت خواهیم بود.

سعید کریمی زاد خاطرنشان کرد: آبفا اعتبارات لازم را برای شتاب بخشی به طرح تصفیه خانه شهر دهدشت پیش بینی کند تا دستگاه های نظارتی نیز پیگیر جذب اعتبارات ملی باشند.

تکمیل طرح تصفیه خانه فاضلاب دهدشت ۶۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت:تکمیل طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر دهدشت ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

ورود دستگاه های نظارتی برای شتاب بخشی به طرح تصفیه خانه شهر دهدشت

امید صالحی افزود:ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب دهدشت یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

صالحی عنوان کرد:همچنین به منظور ساخت مدول بی هوازی این طرح ۴۰ هکتار زمین تملک شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: به منظور ساخت این طرح ۳۴ کیلومتر شبکه فاضلاب و ۱۰ کیلومتر خط انتقال پیش بینی شده است.

بخش های انجام شده

وی تصریح کرد: ۱۵ کیلومتر شبکه فاضلاب از این طرح با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم اجرا شده اما تکمیل آن نیازمند سرمایه گذاری بیشتری است.

صالحی با یادآوری اینکه فاز نخست تصفیه خانه مذکور سال ۱۳۹۰ بهره برداری شده تاکید کرد: هم اکنون ۱۵ هزار نفر از جمعیت شهر دهدشت زیرپوشش این شبکه هستند.

وی عنوان کرد: پارسال۳۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح مصوب شد که فقط ۲۰ میلیارد ریال از این میزان تخصیص یافته است.

صالحی خاطرنشان کرد: سال گذشته تاکنون در این طرح ۲ کیلومتر شبکه فاضلاب با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده اما اعتبار هزینه شده از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده و باید مطالبات عوامل اجرایی پرداخت شود .

دهدشت با ۶۵ هزار نفر جمعیت بیش از ۱۷ هزارو ۴۷۰ مشترک دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha