۲۰ دی ۱۳۹۱، ۱۸:۳۸
کد خبر: 80493318
T T
۰ نفر
دستگيري 50 نفر درجريان اعتصاب خشونت بار كارگران كشاورز در آفريقاي جنوبي

پرتوريا – گزارش هاي رسمي منتشر شده حاكي از دستگيري حداقل پنجاه نفر در جريان اعتصاب خشونت بار روز چهارشنبه كارگران كشاورز در استان كيپ غربي آفريقاي جنوبي است.

شبكه تلویزیونی آفریقای جنوبی به نقل از منابع پلیس گزارش داد كه این افراد در جریان تظاهرات كارگران كشاورز در منطقه 'دی دورنس ' در استان كیپ غربی توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند.

براساس این گزارش، اعتصابیون ضمن پرتاب سنگ بسوی خودروهای عبوری اقدام به آتش زدن لاستیك و بستن شماری از خیابانهای منطقه كرده بودند.

پلیس برای متفرق كردن كارگران اعتصابی اقدام به پرتاب گاز اشك آور كرده است.

بگزارش رادیوˈگفت وگو702ˈ، نیروهای پلیس در استان كیپ غربی به منظور مقابله بار هرگونه حركت خشونت بار از سوی كارگران اعتصابی به حالت آماده باش درآمده بودند.

سخنگوی دولت آفریقای جنوبی روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام كرده بود كه كارگران كشاورز دراستان كیپ غربی نیاز است در زمان اعتصاب آرامش خود را حفظ كنند .

ˈپومالا ویلیامزˈ هشدار داد كه دولت آفریقای جنوبی به هیچوجه خشونت های كارگری را تحمل نخواهد كرد .

وی درهمین حال گفت كه دولت آفریقای جنوبی از همه شهروندان این كشور می خواهد كه درخواست ها و اعتراض های خود را در چارچوب قانون و به صورت آرام و قانونی مطرح كنند.

اعتصاب كارگران كشاورز آفریقای جنوبی بدنبال شكست مذاكرات اتحادیه های كارگری با نمایندگان دولت و كارفرمایان برای افزایش دستمرد این كارگران صورت گرفته است.

كارگران بخش كشاورزی در استان كیپ تاون كه از سوی كنگره اتحادیه های كارگری آفریقای جنوبی ˈكوساتوˈ حمایت می شوند، در اوایل ماه دسامبر گذشته تهدید كرده بودند كه اگر مذاكرات یاد شده به نتیجه نرسد، از نهم ژانویه دست از كار خواهند كشید.

كارگران كشاورز خواهان افزایش حقوق شان به میزان 150 رند (كمتر از 20دلار) در روز شده اند و این در حالی است ، در حال حاضر میانگین حقوق این كارگران كه عمدتا در مزارع صنعتی مشغول به كار هستند كمتر از 70 رند( كمتر 8 دلار) در روز است.

دبیر كل كنگره اتحادیه های كارگری آفریقای جنوبی ˈ كوساتوˈ روز جمعه گذشته در همین ارتباط اعلام كرده بود كه كارگران كشاورز بدنبال شكست مذاكرات بایستی به خیابانها بیایند.

وی گفت كه مهلت داده شده از سوی كارگران برای رسیدن به راه حلی برای افزایش حقوق شان تا 9 ژانویه 2013 میلادی است.

مذاكرات مربوط به افزایش دستمزد كارگران بخش كشاورزی، بدنبال اعتصاب خشونت بار كارگران كشاورز در استان كیپ غربی در ماه نوامبر گذشته با حضور نمایندگان كارگران، دولت و انجمن كشاورزی آفریقای جنوبی آغاز شده است.

در جریان اعتصابات خشونت بار كارگران كشاورز كه برای اولین بار از منطقه ˈدی دورنسˈ استان كیپ غربی كلید خورد، دونفر كشته و شماری از مزارع از سوی كارگران اعتصابی به آتش كشیده شدند.

اقتصاد آفریقای جنوبی علاوه بر بخش معدن، بشدت به بخش كشاورزی متكی می باشد و هر گونه تنشی دراین بخش بر اقتصاد این كشور تاثیر جدی خواهد گذاشت.

آفریقای جنوبی بدلیل برخورداری از یك بخش كشاورزی پیشرفته و صنعتی علاوه بر تامین بخش زیادی از نیازهای خود ، از صادركنندگان مطرح محصولات كشاورزی در جهان شمرده می شود.

خاورم .1552