۲۷ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۴۶
کد خبر: 80501548
T T
۰ نفر

كوتاه از تلويزيون

مدير شبكه تماشا منصوب شد

۲۷ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۴۶
کد خبر: 80501548
مدير شبكه تماشا منصوب شد

تهران - 'علي دارابي' معاون سازمان صدا و سيما در امور سيما، در احكام جداگانه‌اي 'كامبيز رضا اخوان صفا' را به مديريت شبكه تماشا و 'كورش مفاخري' را به سرپرستي اداره كل پژوهش و آموزش اين معاونت منصوب كرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، دارابی در حكم مدیر شبكه تماشا، ماموریت این شبكه را پخش سریال‌های داخلی و خارجی دانسته و از اخوان صفا خواسته است برای آن یك جدول پخش كارآمد و جذاب طراحی كند.

معاون سیما با تاكید بر اختصاص ساعت‌های طلایی و مناسبت‌های ملی و مذهبی این شبكه به سریال‌های جذاب و ویژه تلویزیون، تاكید كرد: شبكه تماشا باید به پربیننده‌ترین شبكه سیما تبدیل شود.

اخوان‌صفا فارغ التحصیل رشته كارگردانی از دانشكده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است و مدیریت تامین برنامه شبكه یك سیما و قائم مقامی این شبكه در كارنامه فعالیت وی دیده می‌شود.

دارابی در حكم سرپرست اداره كل پژوهش و آموزش معاونت سیما از مفاخری خواسته است با استفاده از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی سازمان به تهیه و تدوین پژوهش‌های كاربردی با رویكرد آینده‌پژوهی بپردازد و فعالیت‌های این اداره كل را به لحاظ كمی و كیفی ارتقا دهد.



** شبكه‌های تلویزیونی تماشا و آموزش سیما نیز روی بستر درگاه 'مهر‌نماد'‌به نشانی www.mehr.ir قرار گرفتند؛ پیش از این شبكه‌های سه و جام جم برنامه‌های خود را از طریق این پایگاه در اختیار كاربران قرار می‌دادند.

درگاه مهرنماد از زیر مجموعه های شبكه ما(www.shabakeyema.ir) درمعاونت رسانه های مجازی صدا و سیما است كه در زمینه‌های نیاز ها و درخواست های كاربران خدمات ارایه می‌كند و كاربران می‌توانند خود تولید و تامین كننده محتوا بر این بستر برای دیگر كاربران باشند.

در شبكه ما، وبگاه های ورزش، كودك، سلامت، تی. وی.تولید و مهرنماد تاكنون راه اندازی شده اند كه مورد استقبال قرار گرفته اند و در آینده هم وبگاه های كلیدی دیگری را برای راه اندازی و معرفی دارد.



** علیرضا كرمی تهیه كننده برنامه 'سینما 4' از تغییر مجری این برنامه خبر داد و گفت كه به دلیل مشكلاتی كه به لحاظ زمانی با امیر محمد زند داشتیم، مجری جدیدی برای برنامه انتخاب شد و از این پس مسعود ثابتی از منتقدان سینمایی اجرای این برنامه را بر عهده دارد.

برنامه '‌سینما چهار' با هدف پخش آثار فاخر سینمای ایران و جهان جمعه‌ شب‌ها ساعت 20 از شبكه چهار سیما پخش می‌شود.



** برنامه این هفته 'دستان' شبكه آموزش سیما به دیدار با محمد معتمدی از خوانندگان جوان موسیقی مقامی اختصاص دارد.

برنامه موسیقیایی 'دستان' به تهیه كنندگی سید‌محمد مناجاتی و اجرای عباس سجادی جمعه ها ساعت 20 و تكرار آن شنبه ها ساعت 21 از شبكه آموزش پخش می شود.



** مجموعه تلویزیونی 'جراحت' در 27 قسمت 40 دقیقه‌ای به زبان فرانسوی زیرنویس شده است و از جمعه این هفته از سیمای فرانسوی شبكه سحر پخش خواهد شد.

امیرحسین دلیریان ترجمه و قربانعلی خدابنده ویراستاری متون این سریال را بر عهده داشته اند و اپراتوری زیرنویس آن نیز بر عهده میترا عالی بوده است.

جراحت به كارگردانی محمدمهدی عسگرپور و تهیه كنندگی محمدرضا شفیعی یك ملودرام اجتماعی است و امین تارخ، ثریا قاسمی، علی عمرانی، آتنه فقیه نصیری، مهوش صبركن، محمد عمرانی، رامین راستاد، لیلا بلوكات، هستی مهدوی فر، یاسر جعفری، میلیشیا مهدی نژاد، كریم اكبری مباركه، گیتی قاسمی و… در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

فراهنگ(1)2025**1588