۲۷ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۴۳
کد خبر: 80502185
T T
۰ نفر

آذربايجان شرقي مستعد توسعه گردشگري سلامت است

۲۷ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۴۳
کد خبر: 80502185
آذربايجان شرقي مستعد توسعه گردشگري سلامت است

تبريز - استاندار آذربايجان شرقي گفت: اين استان با امكانات درماني و بيمارستاني موجود و در دست احداث زمينه مساعدي را براي توسعه گردشگري سلامت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'احمد علیرضابیگی'، روز چهارشنبه در نشست اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی، به ظرفیت های گردشگری آذربایجان شرقی اشاره و با توجه به افزایش ورودی گردشگران سلامت از كشورهای همسایه به این استان بر بهره مندی بیشتر از این فرصت تاكید كرد.

وی افزود: مسافران سلامت در ورودی مرزی استان باید پذیرش و نسبت به راهنمایی آنها اقدام شود.

استاندار آذربایجان شرقی، با توجه به اقدام های صورت گرفته برای بازسازی مناطق زلزله‌زده، برگزاری تورهای گردشگری ویژه برای بازدید از این مناطق را ضروری دانست و گفت: این امر، افزایش دلگرمی ملی را در پی خواهد داشت.

علیرضابیگی، همچنین با اشاره به میزبانی تبریز در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا گفت: با توجه به فرصت فراهم شده، آذربایجان‌شرقی و تبریز در آینده ای نزدیك مقصد سفرهای بسیاری خواهد بود و در آن مردم جهان شاهد اتفاقات رخ‌ داده در استان خواهند بود.

وی اضافه كرد: این مسابقات اگرچه می‌تواند به عنوان یك نقطه قوت اساسی مطرح شود، اما در عین حال، در صورت نبود برنامه ریزی و دقت لازم، مایه شرمندگی را فراهم می كند.

علیرضا بیگی در ادامه با انتقاد از عملكرد نامناسب متولیان مساجد در پذیرش مسافران در نوروز و تابستان، بر ضرورت حل مشكلات مربوطه و همكاری بیشتر مساجد با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاكید كرد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاكید بر ضرورت نظارت بر كمیته‌های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اظهار كرد: عملكرد زیرمجموعه‌های تسهیلات باید ارزیابی و از بین كمیته‌های مختلف، دستگاه‌های شاخص و برتر تقدیر شوند.

7232/645/587/245
۰ نفر