جذب گردشگر سلامت نیازمند توسعه زیرساختها و برنامه های عملیاتی است

تبریز-ایرنا- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه جذب گردشگران سلامت در سطح بین‌المللی با توسعه زیرساخت‌ها و برنامه‌های عملیاتی محقق می‌شود، گفت: با توجه به ظرفیت‌های درمانی این استان ایجاد و راه اندازی کارگروه تخصصی گردشگری سلامت ضروری است.

به گزارش ایرنا، احمد حمزه‌زاده روز سه شنبه در کارگاه آموزشی کارشناسان گردشگری سلامت که به همت دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، بر لزوم افزایش و ارتقای برنامه‌های ساختاری، زیرساخت‌ها، بخش‌های بیمارستانی، تبلیغات و بازاریابی، شرکت در نمایشگاه‌ها در این زمینه تاکید کرد.

وی اظهار کرد: حضور گردشگران سلامت باید به عنوان فرصتی برای توسعه تبادلات فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شود که از این رو نیازمند توجه به موضوع گردشگری سلامت و توسعه این تعاملات هستیم.

وی تشکیل کارگروه‌های تخصصی در بحث توریسم سلامت را اجتناب ناپذیر خواند و اظهار کرد: در این راستا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری باید همکاری‌های نزدیکی را در سطح وزارت و استانی داشته باشند.

حمزه زاده راه اندازی کارگروه های مشترک بین میراث فرهنگی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز را خواستار شد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات اصلی در اقتصاد، سیاست و فرهنگ را مباحث مربوط به گردشگری دانست و ادامه داد: گردشگری به عنوان دیپلماسی سیاسی فعال در کل جهان و بین کشورهای مختلف می‌تواند در توسعه صلح، آرامش و امنیت تأثیرگذار باشد.

گردشگری سلامت بستری مناسب برای توسعه تبادلات فرهنگی و اجتماعی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این کارگاه آموزشی، گفت: حضور گردشگران سلامت باید به عنوان فرصتی برای توسعه تبادلات فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شود و باید از مزیت ها و ظرفیت های موجود حوزه های گردشگری و درمانی به خوبی بهره برداری کرد.

بهمن نقی پور افزود: ما درد بشریت را درد خودمان می دانیم و معتقدیم کاستن از درد و آلام بشریت نه تنها از منظر شرعی و اعتقادی، بلکه از نگاه آموزه های پزشکی وظیفه ما است که بر همین اساس باید با برنامه ریزی مدون و دقیق نسبت به جلب گردشگران سلامت از کشورهای دوست و همسایه اقدام کرد.

وی خواستار برنامه ریزی درست، هماهنگی بین بخشی، ساختارمند و شفاف در حوزه گردشگری سلامت شد و ادامه داد: ما باید بتوانیم بهترین خدمات پزشکی را با لحاظ مولفه های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری به گردشگران سلامت ارائه کنیم تا گیرندگان خدمت، خاطره ای خوش را از کشور ما در ذهن خود داشته باشند.

نقی پور رضایت خدمت گیرندگان و گردشگران سلامت را منوط به همکاری و همیاری تمام دستگاه های اجرایی و خدماتی دانست و یادآور شد: بر همین اساس همه نهادهای موثر و دخیل در این امر مهم باید دست به دست هم بدهند و در راستای توسعه این مهم قدم بردارند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت گردشگری سلامت در کشور و آذربایجان شرقی قابل قبول نیست، ابراز امیدواری کرد با همراهی و تلاش تمامی متولیان امر شاهد استفاده از ظرفیت های این عرصه باشیم.

استان آذربایجان شرقی به علت موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های درمانی می تواند یکی از قطب های مهم گردشگری سلامت کشور باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha