۱۶ بهمن ۱۳۹۱، ۱۷:۳۹
کد خبر: 80529097
T T
۰ نفر
كتابخانه تخصصي انقلاب و دفاع مقدس در بيرجند افتتاح شد

بيرجند- با همكاري بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و نهاد كتابخانه هاي عمومي خراسان جنوبي، نخستين كتابخانه تخصصي انقلاب و دفاع مقدس استان، روز دوشنبه در محل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در بيرجند مورد بهره برداري قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این مراسم گفت: این كتابخانه دارای دو هزار و 560 جلد كتاب با موضوع انقلاب و دفاع مقدس و برای تمامی گروه های سنی می باشد.

ˈحسن مجنونیˈ افزود: هر چند در سطح استان به شكل عمومی، كتاب و نرم افزار در دو حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر و عرضه شده است، اما خلاء وجود مركزی تحقیقاتی و فرهنگی به شكل تخصصی در دو موضوع یاد شده احساس می شد كه امروز این كمبود را برطرف كردیم.

مدیركل نهاد كتابخانه های عمومی خراسان جنوبی نیز گفت: این مركز هشتمین كتابخانه مشاركتی در سطح استان می باشد.

ˈمحمد قریبˈ افزود: طبق قانون نهاد كتابخانه های عمومی، در سیستم مشاركتی، تامین نیرو و فضا به عهده نهاد مشاركت كننده می باشد.

وی با بیان اینكه تامین كتاب و مجله نیز به عهده نهاد كتابخانه ها می باشد، گفت: البته كتاب های موجود در حال حاضر توسط بنیاد تامین شده است و به زودی ما نیز به تعهدات خود عمل خواهیم كرد.

قریب افزود: توسعه فرهنگ كتابخوانی در اشكل متنوع و جذاب جزو وظایف ذاتی ما می باشد و به فرموده مقام معظم رهبری به هر شكلی بتوانیم هزینه می كنیم تا این نیاز حیاتی جامعه و توصیه معظم له را بر طرف سازیم.666/665