۱۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۳۲
کد خبر: 80531920
T T
۰ نفر

تعميرات سالانه واحدهاي نيروگاه دز آغاز شد

۱۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۳۲
کد خبر: 80531920
تعميرات سالانه واحدهاي نيروگاه دز آغاز شد

دزفول- معاون فني و مهندسي شركت توليد و بهره برداري سد و نيروگاه دز گفت: با برنامه ريزي مدون و تداركات لازم ، كار تعميرات سالانه واحدهاي نيروگاه دز آغاز شده و در دست انجام است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان ، ' جاسم تیموری' افزود: تعمیرات سالیانه واحدهای نیروگاهی یكی از برنامه های مدون هر نیروگاه است كه طبق دستورالعمل اولیه سازندگان تجهیزات و همچنین با هماهنگی شبكه ملی برق كشور انجام می شود.

وی با اشاره به اینكه با كاهش زمان تعمیرات، ضریب آمادگی و تولید انرژی نیروگاه افزایش می یابد گفت: در فاز نخست ، تعمیرات واحدهای یك و دو به پایان رسید و همزمان با عملیات بهینه سازی نیروگاه، بازدید سالیانه واحدهای پنج و هشت نیز شروع شده است.

وی پیش بینی كرد تعمیرات سالانه واحدهای نیروگاه دز تا اواخر امسال به پایان برسد.

معاون فنی و مهندسی شركت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز افزود: تعمیرات سالانه نیروگاه توسط كارشناسان مجرب در بخش های مختلف فنی، بهره برداری، مالی و پشتیبانی و تداركات آغاز و تامین قطعات یدكی مورد نیاز در حال انجام است.

تیموری گفت:شركت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز درسال های 88 و 90 رتبه برتر ارزیابی عملكرد در میان نیروگاه های بزرگ برق آبی كشور را كسب كرد.

سد و نیروگاه دز با هشت واحد توربین و ژنراتور برق آبی در 23 كیلومتری شمال شرقی شهرستان اندیمشك واقع شده است.7279/648