۲۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۲۹
کد خبر: 80540746
T T
۰ نفر
ساخت 16 مدرسه مشاركتي در خراسان شمالي در دست اجرا است

بجنورد - مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس خراسان شمالي گفت: اكنون ساخت 16 باب مدرسه مشاركتي در نواحي روستايي اين استان در دست اجرا است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره كل در روز سه شنبه، 'ابوالقاسم بابایی' در آیین آغاز عملیات اجرایی مدرسه شش كلاسه روستای 'كلاته یاور' بجنورد، گفت: این مدارس مشتمل بر 72 كلاس درس تا مهر سال تحصیلی آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود: با بهره برداری از هر یك از این مدارس روستایی، بیش از 150 دانش آموز از مزایای آموزشی آن برخوردار خواهند شد.

بابایی در خصوص ساخت مدرسه شش كلاسه مرحوم 'مهدی آرا' در روستای كلاته یاور بجنورد گفت: این آموزشگاه با زیربنای 320 متر مربع به همراه 27 متر سرویس بهداشتی، هزار و 515 متر مربع محوطه سازی و 187 متر دیواركشی، ساخته می شود.

وی اعتبار ساخت این مدرسه را سه میلیارد و 600 میلیون ریال اعلام كرد و افزود: از این رقم یك میلیارد و 200 میلیون ریال از سوی نیكوكار مدرسه ساز مهندس 'اصغر آرا' تقبل شده است.

مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: زمین ساخت این مدرسه نیز به مساحت دو هزار مترمربع، اهدایی مهندس 'مقدادیان' و ورثه خانواده مرحوم 'شادكامی' است.

در آیین آغاز ساخت مدرسه شش كلاسه روستای كلاته یاور بجنورد، معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی، فرماندار بجنورد، شماری از مدیران كل، مسوولان استانی و شهرستانی و اهالی روستا حضور داشتند.

در استان 867 هزار نفری خراسان شمالی 164 هزار دانش آموز در دو هزار و 300 آموزشگاه تحصیل می كنند. ك/1

623/626