۳۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۲۷
کد خبر: 80549877
T T
۰ نفر

مشعل گاز در 15 شهر و روستاي فارس روشن شد

۳۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۲۷
کد خبر: 80549877
مشعل گاز در 15 شهر و روستاي فارس روشن شد

شيراز- مديرعامل شركت گاز استان فارس گفت:مشعل گازدر 15 شهر و روستاي شهرستان هاي استهبان، جهرم و ارسنجان روشن شد.

سعید مومنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:عملیات گازرسانی به شهرایج و روستای درب امامزاده در شهرستان استهبان با اعتباری در حدود 17 میلیارد و 450 میلیون ریال به پایان رسید و این دو طرح مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی بیان كرد:همچنین روستاهای صغاده، زرجان، بیر، زیتون، فشان و كلته از توابع بخش خفر شهرستان جهرم از مزایای گاز طبیعی برخوردار شدند.

مدیرعامل شركت گاز استان فارس گفت:برای گازرسانی به این مجموعه روستایی درشهرستان جهرم در مجموع بیش از 16 میلیارد و 608 میلیون ریال هزینه شده است.

مومنی افزود: با افتتاح این طرح، یك هزار و 371 خانوارجدید تحت پوشش شبكه گازرسانی قرارگرفتند و سالانه بیش از سه میلیون و 200 هزار لیتر در مصرف نفت سفید صرفه جویی می شود.

مدیرعامل شركت گاز استان فارس بیان داشت:همچنین مشعل گاز در مجموعه روستاهای انارك، مهریان، سعادت آباد، دوكوهك، حسین آباد، نجف آباد و سروش دو از توابع شهرستان ارسنجان روشن شد.

وی اظهار كرد: برای گازرسانی به این روستاها كه 407 خانوار در آنها ساكن هستند، بیش از 10 میلیارد و 320 میلیون ریال هزینه شد.

مومنی گفت: با افتتاح این طرح های گازرسانی در شهرستان ارسنجان، سالانه نزدیك به یك میلیون لیتر در مصرف نفت سفید صرفه جویی خواهد شد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در بهره مندی مردم روستاهای استان فارس از گاز طبیعی گفت:صرف این مبالغ زیاد از اعتبارات برای گازرسانی نشانه عزم دولت برای رفع محرومیت از روستاهاست. ك/3

2026 /679