۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۱۲
کد خبر: 80552975
T T
۰ نفر

شهرستان هاي گرمه و جاجرم عاري از متكدي هستند

۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۱۲
کد خبر: 80552975
شهرستان هاي گرمه و جاجرم عاري از متكدي هستند

بجنورد - دبير ستاد ساماندهي متكديان خراسان شمالي گفت: بر اساس استعلام صورت گرفته از مسوولان گرمه و جاجرم، اين دو شهرستان استان فاقد متكدي هستند.

به گزارش ایرنا، 'حسین برومند' روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی متكدیان این استان، گفت: تا كنون امكانات لازم برای نگهداری متكدیان در شهرستان های شیروان و اسفراین در اختیار دستگاه های مربوط قرار گرفته است.

وی با بیان اینكه شهرستان های مانه و سملقان و فاروج فاقد مركز نگهداری متكدیان هستند، افزود: ‌دو تن از متكدیان شیروانی برای نگهداری به مركز بجنورد منتقل شده اند. برومند با اشاره به وجود مراكزی برای نگهداری متكدیان زن و مرد در بجنورد، گفت: از ابتدای امسال 103 متكدی به این دو مركز انتقال یافته اند كه 47 نفر آنان تحویل خانواده خود شده اند.

وی بر مشاركت هرچه بیشتر دستگاه های عضو این ستاد برای اجرای برنامه های این بخش تاكید كرد و افزود: اجرای برنامه های كوتاه مدت ستاد در اولویت قرار دارد تا جامعه از وجود تكدی گری پاكسازی شده و متكدیان دوباره به زندگی بازگردند.

برومند گفت: راهبرد كوتاه مدت ستاد ساماندهی متكدیان در استان توجه به فرهنگ سازی در كمك نكردن مردم و مشاركت دستگاه ها در حمایت از متكدیان برای بازگشت به زندگی عادی است.

وی افزود: یكی از راه های فرهنگ سازی در مذمت تكدی گری، استفاده از ظرفیت رسانه های همگانی است.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار بجنورد نیز با اشاره به فعالیت دو مركز نگهداری متكدیان در این شهر، گفت: اكنون در این مراكز 28 نفر متكدی نگهداری می شود كه 20 نفر از آنان مرد هستند.

'ابوالقاسم اكبری' افزود: از 103 متكدی زن و مرد كه به این مراكز منتقل شده اند 47 نفر تحویل خانواده شده، 30 نفر به شهرستان های محل سكونت بازگردانده شده، شماری تحویل مراكز ترك اعتیاد و شماری نیز به دستگاه های حمایتی معرفی شده اند.

وی با تاكید بر توجه بیشتر بر فرهنگ سازی در كاهش تكدی گری در جامعه، افزود: ضروری است از ظرفیت رسانه های گروهی و ائمه جماعات مساجد در معرفی پدیده زشت تكدی گری استفاده شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بجنورد از شهروندان بجنوردی خواست در صورت مشاهده متكدی در سطح شهر مورد را به شماره 2222113 گزارش كنند.

وی گفت: اكنون طرح جمع آوری متكدیان از سطح شهر بجنورد دو نوبت در هفته توسط شهرداری صورت می گیرد.

وی گفت: از برنامه های مهم فرمانداری در سال آینده برای ساماندهی متكدیان، تكمیل ساختمان محل نگهداری متكدیان بجنورد است. ك/2

623/626