۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85573457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرداری بجنورد: شهروندان به متکدیان کمک نکنند

۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱
کد خبر: 85573457
شهرداری بجنورد: شهروندان به متکدیان کمک نکنند

بجنورد-ایرنا- رییس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری بجنورد از مردم درخواست کرد تا برای مبارزه با معضل تکدی گری به متکدیان کمک نکنند.

علی قلی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: طرح جمع آوری و انتقال متکدیان به سرای مهر شهرداری به صورت مستمر در شهر اجرا می شود و لازم برخورد با این مشکل همکاری مردم را می طلبد.

وی تصریح کرد: تکدی گری یک شغل راحت و پر درآمد برای برخی محسوب می شود و مشارکت شهروندان در کمک نکردن اولین مولفه بازدارنده از این آسیب اجتماعی است.

رییس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری بجنورد افزود: سرای مهر شهرداری بدون هیچ قید و شرطی اقدام به نگهداری از متکدیان می کند اما بعد از مدت ۷۲ ساعت باید عملا افراد پایش شده به دستگاه متولی واگذار شود.

وی با بیان اینکه سرای مهر آمادگی ارائه خدمات به افراد بی خانمان در طرح "شب خواب" دارد اضافه کرد: این طرح سه روز در هفته اجرا خواهد شد و بالغ بر ۴۰ متکدی در هفته جمع آوری و به سرای مهر منتقل می شوند.

قلی نژاد ادامه داد: کمیته پایش نیز با حضور نمایندگان ادارات متولی به موازات پایش تشکیل می شود و در خصوص ساماندهی تصمیم سازی می شود.

وی تاکید کرد: برخی از متکدیان در اجرای این طرح به کمپ ترک اعتیاد معرفی و برخی با اخذ تعهد به خانواده تحویل و یا با صدور بلیط اتوبوس به شهر خود اعزام خواهند شد.

رییس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری بجنورد تشکیل پرونده را برای شناسایی افراد و سوابق تکدی گری یک عامل بازدارنده دانست و بیان کرد: افراد با سابقه طولانی تکدی گری برای صدور رای به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha