۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۳۹
کد خبر: 80553251
T T
۰ نفر
هويت بيش از 10 هزار پزشك در هيچ يك از مراجع سلامت كشور ثبت نشده است

تهران-عضو شوراي عالي سازمان نظام پزشكي كشور گفت: در طول پنج سال گذشته، هويت 10 هزار و 500 پزشك درهيچ يك از مراجع سلامت كشور مانند نظام پزشكي يا وزارت بهداشت،‌ثبت نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،دكتر 'علیرضا زالی' روز چهارشنبه در نشست خبری برگزاری ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشكی (چهارم اسفندماه) در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این تعداد پزشك به دلیل حجم مشكلات و یا مهاجرت ، در هیچ یك از مراكز رسمی سلامت كشور، خود را معرفی نكرده اند.

وی با بیان اینكه آمار دقیقی از مهاجرت این پزشكان در دسترس نیست،‌گفت: عده ای از این افراد نیز این حرفه را ترك كرده اند و در شغل دیگری مشغول به كار شدند.

وی با بیان اینكه البته عضویت در سازمان نظام پزشكی كشور بعد از فارغ التحصیلی، امری اختیاری است،تاكید كرد: اما بر اساس قانون،هر پزشكی كه تصمیم به طبابت بگیرد، باید در سازمان نظام پزشكی ثبت نام كرده و از این نهاد صنفی، شماره دریافت كند.

زالی با بیان اینكه سازمان نظام پزشكی كشور، خانه همه پزشكان محسوب می شود، گفت:‌ این سازمان،‌یك نهاد صنفی بوده و باید فقط بر روی مسایل مرتبط با پزشك و بیمار فعالیت كند و خروجی این دوره از انتخابات هم باید استحكام هرچه بیشتر رفاقت های جامعه پزشكی باشد.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشكی كشور خواستار مشاركت جامعه پزشكی در انتخابات نظام پزشكی شد و افزود: البته پزشكان باید در این دوره با تعامل بیشتر خود و سازمان ، بتوانند مطالبتشان را پیگیری كنند.

وی با اشاره به سرخوردگی و انفعالی كه در جامعه پزشكی كشور دیده می شود، ادامه داد: این وضعیت ناشی از این واقعیت است كه حجم مطالبات جامعه پزشكی در این سالها به شدت متراكم شده و باعث سرخوردگی این قشر فرهیخته جامعه شده است.

زالی با تاكید بر تعامل سازنده برای پیشبرد برنامه های نظام سلامت، تصریح كرد: با نگاه تك وجهی نمی توان همه مشكلات را حل كرد. زیرا، نظام سلامت از فرایندهای چند وجهی استفاده می كند.

قائم مقام سازمان نظام پزشكی با تاكید بر ضرورت ظرفیت سازی در سازمان نظام پزشكی، گفت: طبق ماده 45 قانون نظام پزشكی، وزارت بهداشت می تواند خیلی از اختیارات خودش را به این سازمان واگذار كند ودرنتیجه باید ازاین ظرفیت برای ارتقای جایگاه جامعه پزشكی و این سازمان نهایت بهره را برد.

زالی با بیان اینكه سازمان نظام پزشكی در دوره جدید خود باید برای ارتقای شان جامعه پزشكی، تدوین استانداردهای خدمات پزشكی، برنامه های لازم را تدوین كند، گفت: ایجاد تفاهم بین جامعه پزشكی و دستگاههای دولتی و نقش آفرینی بیشتر برای حل مشكلات سلامت مردم، ظرفیت سازی برای اشتغال پزشكان و سایر گروههای پزشكی، بازكردن ظرفیت پژوهش در علوم پزشكی، جلوگیری از همپوشانی خدمات پزشكان متخصص باید از دیگر برنامه های این سازمان در دوره جدید باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخصصی شدن رسانه ها در حوزه سلامت ، گفت: فعالیت حرفه ای رسانه ها در سال های اخیر درحوزه سلامت، منجر به ارتقای‌ سطح سواد مردم در این بخش شده است.

وی با بیان اینكه رسانه ها در حوزه سلامت ،‌جایگاه ویژه و بسیار تخصصی را ایجاد كرده اند، گفت: همه اخبار در این بخش، با رویكرد بسیار دقیق و همچنین كارشناسانه بر روی خروجی خبرگزاری ها و همینطور مطبوعات قرار می گیرد.

زالی در پایان از همه تلاش های بی وقفه اصحاب رسانه در حوزه سلامت و انعكاس لحظه به لحظه اخبار این حوزه قدردانی و ابرازامیدواری كرد تا رشته سلامت در رسانه در دانشگاه راه اندازی شود.

اجتمام(3)**9134 **1647
۰ نفر